Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

25 Need-To-Know Management Models

Paperback Engels 2015 9781292016351
Verwachte levertijd ongeveer 7 werkdagen

Samenvatting

Deze uitgave bevat 10 handige do’s en don’ts voor het gebruik van managementmodellen. In het boek vindt u o.a.:
- Nieuwe manieren om te kijken naar oude problemen
- Een groot aantal hulpmiddelen voor besluitvorming

In dit boek vindt u onmisbare modellen die u helpen om het meeste uit elke mogelijkheid te halen.

Specificaties

ISBN13:9781292016351
Trefwoorden:managementmodellen
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:15-1-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gerben van den Berg

Gerben van den Berg (1979) is senior consultant bij Berenschot. Zijn advieservaring ligt op het gebied van strategieformulering, positiebepaling en (complexe) organisatorische vraagstukken, zoals overnames, reorganisaties en outsourcing. Als adviseur is hij gericht op executives en management van voornamelijk professional service firms en zakelijk dienstverleners. Gerben van den Berg is afgestudeerd in Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is (co)auteur van verschillende boeken op het gebied van strategie en strategisch management, waaronder I) 'Het strategieboek', II) 'Key management models 2nd edition', III) 'Excelleren = optimaliseren en innoveren. Hoe doe je dat?', IV) 'Geslaagd! 10 lessen in innovatie', en (V) 'Het groot managementmodellenboek'.

Andere boeken door Gerben van den Berg

Over Paul Pietersma

Drs Paul Pietersma MMC (1965),is strategyconsultant en Managing Director van de adviesgroep Strategy, Funding & Innovation bij Berenschot. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring als consultant in met name de agrifood, maakindustrie en dienstverlening. Hij voert adviesopdrachten uit voor CEO’s, RvB’s en directies in Nederland, België, Caribisch Nederland en Afrika op het gebied van strategieformulering en –realisatie, organisatiediagnose en besturing van organisaties. Hij heeft meerdere publicaties op zijn naam staan, zoals ‘Het Groot Strategieboek’, ‘Het Groot Management Modellenboek’, ‘De passie van de professional’, ‘Hollandse nuchterheid in de agrofood’ en de internationale bestsellers ‘8 steps to strategic success’ , ‘25 NtK Management Models’ en ‘Key Management Models (vertaald in 10 talen)’

Andere boeken door Paul Pietersma

Inhoudsopgave

About the authors
Publisher's acknowledgements
Introduction
How to use this book
Top 10 do's and don’ts of using management models

Part 1: Strategy
1. Ansoff’s matrix and product market grid
2. Strategic dialogue
3. Business model canvas
4. SWOT analysis

Part 2: Organisation and governance
5. Balanced scorecard
6. Benchmarking
7. The value chain

Part 3: Finance
8. Activity-based costing
9. Discounted cash flow (DCF) and net present value (NPV)

Part 4: Marketing and sales
10. 4Ps of marketing (Kotler)
11. Customer journey mapping
12. Stakeholder management

Part 5: Operations
13. Kaizen /Gemba
14. Root cause analysis/Pareto analysis
15. Six sigma

Part 6: Innovation
16. Disruptive innovation
17. Innovation circle
18. Stage-Gate model

Part 7: Change management
19. Eight phases of change (Kotter)
20. Team roles (Belbin)
21. The Deming Cycle: plan-do-check-act

Part 8: Leadership and management
22. Competing values
23. Core quadrants
24. Cultural dimensions (Hofstede)
25. Seven habits of highly effective people (Covey)

Ten useful books to read next
Glossary of terms
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        25 Need-To-Know Management Models