Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Business Across Cultures

Ingenaaid Engels 2003 9781841124742
Verwachte levertijd ongeveer 15 werkdagen

Samenvatting

'Business Across Cultures' is het basisboek van de serie 'Culture for Business'. Het verschaft een overzicht van alle onderwerpen die in de andere boeken van de serie worden besproken. Het doel van het boek is het tonen van een intercultureel perspectief van hoe bedrijven aan de verwachtingen kunnen voldoen van klanten, beleggers en werknemers.

Specificaties

ISBN13:9781841124742
Taal:Engels
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:362
Uitgever:Capstone
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

2.0 van de 5
2 stemmen
0
0
1
0
1

Over Fons Trompenaars

Van zijn boek Riding the Waves of Culture (1994) werden inmiddels meer dan 200.000 exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 10 talen. Daarnaast schreef hij onder andere: Seven Cultures of Capitalism, Building Cross-Cultural Competence en 21 Leaders for the 21st Century (samen met Charles Hampden Turner) en hij is hoofdauteur van de serie Business Across Cultures. In de laatste Thinkers 50, het meest prestigieuze overzicht van managementgoeroes, claimt hij de 25e positie. Manfred Kets de Vries (32e plaats in dit overzicht) en Fons zijn de enige Nederlandse managementgoeroes in dit overzicht (www.thinkers50.com). Intercultureel management is het thema waar Fons Trompenaars beroemd mee is geworden. Dat hij dat thema koos, is gezien zijn achtergrond niet heel vreemd. Zijn moeder was Frans, zijn vader Nederlands en zelf werkte hij voor Shell in negen landen. Cultuurverschillen zijn hem daarom met de paplepel ingegoten. De wereld is zijn werkterrein. Hij werkte als consultant o.a. voor Shell, BP, ICI, Philips, Heineken, TRW, Mars, Motorola, General Motors, Nike, Cable and Wireless, Unicredit, Linde en Merrill Lynch. In 1989 startte hij het Centre for International Business Studies, tegenwoordig Trompenaars Hampden-Turner Intercultural Management Consulting, een consulting- en trainingorganisatie op het gebied van internationaal management. Achterliggende gedachte van Fons Trompenaars' werk is dat hij overtuigd is van het feit dat 'de onderneming die een cultuurkloof weet te overbruggen, daar beslissend concurrentievoordeel mee kan behalen'.

Andere boeken door Fons Trompenaars

Inhoudsopgave

Introduction.
1. The organization as a cultural construct.

2. The organization of meaning: introducing value dimensions.

3. Further value dimensions.

4. Corporate culture.

5. Managing change and continuity across cultures.

6. Marketing across cultures.

7. Managing HR dilemmas across cultures.

8. Finance and accounting across cultures.

9. The quest for a new paradigm of international leadership.

10. The reconciling organization.

Notes and bibliography.

Index.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Across Cultures