

In de zomer van 2008 publiceerde Nicholas Carr zijn beruchte artikel 'Is google making us stupid?
Meer over Nicholas CarrThe Shallows
How the internet is changing the way we think, read and remember
Paperback Engels 2010 1e druk 9781848872264Samenvatting
Wat gebeurt er wanneer u opgroeit met constante toegang tot het internet? Heeft u nog een geheugen nodig als u alles kunt opzoeken? En beïnvloedt het surfen op het web de manier waarop we boeken lezen?
Nicholas Carr, auteur van het veelbesproken essay 'Is Google Making Us Stupid?', buigt zich over de langetermijneffecten van het internet. Gebruikmakend van nieuwe inzichten over de plasticiteit van het brein, de werking van ons geheugen en de manieren waarop we informatie verwerken, toont hij aan dat internet niet alleen 'nuttig gereedschap' is, maar ook bezig is onze identiteit en zelfs de structuur van onze hersenen te veranderen. Carr vergelijkt tevens de opkomst van het internet met verschillende uitvindingen die ook een nieuwe manier van denken met zich meebrachten, zoals de komst van de plattegrond de uitvinding van de klok en de overstap van handschrift naar typemachine.
'The Shallows' heeft zowel in de Verenigde Staten als in Europa voor veel discussie gezorgd.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Hal and me
2. The vital paths
A digression on what the brain think about when it thinks about itself
3. Tools of the mind
4. The deepening page
A digression on lee de forest his amazing audion
5. a medium of the most general nature
6. The very image of a book
7. The juggler's brain
A digression on the buoyancy of IQ scores
8. The Church of Google
9. Search, memory
A digression on the writing of this book
10. A thing like me
Epilogue - Human elements
Note
Further Reading
Acknowledgments
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan