

Prof. dr. Ad van Goor † was lange tijd verbonden aan de Faculteit der Economische Wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen, als docent en onderzoeker op de vakgebieden logistiek, marketing en retailing.
Meer over de auteursDistributielogistiek
Werken vanuit ketenperspectief
Paperback Nederlands 2009 3e druk 9789001712112Samenvatting
'Distributielogistiek: werken vanuit ketenperspectief' geeft een breed overzicht van distributie en distributielogistiek. Een groot aantal actuele thema's op het raakvlak van markt en logistiek komt aan bod en wordt verduidelijkt aan de hand van recente illustraties en cases. Uitgangspunt hierbij is een integraal logistiek concept, met de rol van een manager distributielogistiek daarin verwerkt.
Na een positionering aan de hand van een aantal markttrends worden onder meer Europese distributielogistiek, contract logistics en retaillogistiek besproken. Supply chain management krijgt uitgebreide aandacht. Na een brede introductie worden de rol van ICT en E-logistics behandeld, onder meer aan de hand van enkele modellen die bij de realisatie van ketenlogistiek hun waarde in de praktijk hebben bewezen
Specificaties
Lezersrecensies
Over Walther Ploos van Amstel
Inhoudsopgave
1. Markttrends in de distributielogistiek
Deel 1 Distributie: van concept naar toepassing
2. Integraal concept distributielogistiek
3. Europese distributielogistiek
4. Contract logistics
5. Retaillogistiek
6. Het managen van distributielogistiek
Deel 2 Distributie: het ketenperspectief
7. Op weg naar supply chain management
8. ICT in de distributielogistiek
9. E-business en e-logistics
10. Realisatie van verbeteringen in de supply chain
Antwoorden tussenvragen
Literatuuroverzicht
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan