Basisboek Bedrijfseconomie - Uitwerkingen
Paperback Nederlands 2021 10e druk 9789001738242Samenvatting
- Uitwerkingen van de opgaven en vraagstukken bij Basisboek Bedrijfseconomie;
- voorzien van uitgebreide interactieve website;
- zeer geschikt voor zelfstandig studeren.
Basisboek Bedrijfseconomie is al ruim een kwart eeuw toonaangevend. Studenten maken in de eerste hoofdstukken kennis met de belangrijkste economische concepten. De resterende hoofdstukken gaan dieper in op de vakgebieden financiering, management accounting en financial accounting.
Deze editie sluit naadloos aan op de Engelstalige equivalent Basics of Financial Management. De stof is in een internationaal perspectief geplaatst en bij de kernbegrippen is steeds de Engelstalige benaming opgenomen. Basisboek Bedrijfseconomie vormt een complete methode met een opgavenboek en dit uitwerkingenboek. Studenten kunnen hiermee zelfstandig aan de slag.
In de vernieuwde, twaalfde editie van Basisboek Bedrijfseconomie wordt per hoofdstuk de vereiste voorkennis weergegeven en behandelt elke paragraaf nog meer dan voorheen een afgebakend onderwerp. De paragrafen zijn hierdoor korter en eenduidiger geworden. Iedere paragraaf wordt in de opgaven bovendien op verschillende niveaus behandeld. Dankzij een volledige integratie van de theorie, opdrachten en aanvullend materiaal op de ondersteunende website, kan de student nu nog zelfstandiger met de stof aan de slag.
Basisboek Bedrijfseconomie is al jaren dé methode bedrijfseconomie voor beginnende studenten Bedrijfseconomie. Het boek wordt o.a. voorgeschreven bij de opleidingen Finance & Control, Commerciële economie, Bedrijfskunde, Business studies, Accountancy, FTA en Facility management.
Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. opgaven van verschillend niveau, uitwerkingen van de opgaven, uitlegvideo’s over opgaven en lastige begrippen, oefentoetsen per hoofdstuk, samenvatting per hoofdstuk en feedback en studieadvies. Voor docenten staan er o.a. uitwerkingen van de opgaven en PowerPoints.
Dit boek is ook beschikbaar in studiemeister. Dit platform biedt docenten de mogelijkheid de les volledig op maat aan te bieden. Met studiemeister kun je content van Noordhoff gemakkelijk combineren met eigen materiaal. Studenten vinden alle essentiële informatie op één plek en betalen bovendien alleen voor materiaal dat door de docent klaargezet wordt om het vak onder de knie te krijgen. Studiemeister geeft docenten realtime inzicht in de voortgang van de studieresultaten.
Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Bedrijfseconomie en onderneming 9
Samenvatting hoofdstuk 1-5 10
1 Ondernemingen en hun functie in de economie 25
2 Ondernemingen 29
3 Bedrijfseconomische vakgebieden en functies 39
4 Financiële overzichten 43
5 Ondernemingsplan 55
Deel 2
Financiering 71
Samenvatting hoofdstuk 6-11 72
6 Investeringsprojecten 87
7 Werkkapitaalbeheer 107
8 Eigen vermogen 119
9 Vreemd vermogen 127
10 Beoordeling van de financiële structuur 135
11 Financiële markten 149
Deel 3
Management accounting 157
Samenvatting hoofdstuk 12-16 158
12 Kostenstructuur 165
13 Kostprijscalculaties 177
14 Indirecte kosten 199
15 Budgettering 219
16 Verschillenanalyse 225
Deel 4
Financial accounting 243
Samenvatting hoofdstuk 17-21 244
17 Externe verslaggeving 253
18 Balans 261
19 Resultatenrekening 285
20 Kasstroomoverzicht 289
21 Deelnemingen en consolidatie 295
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan