

Wouter de Vries jr. is sinds 1992 werkzaam aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij doceert daar het vak Dienstenmarketing.
Meer over de auteursService Marketing Management
An Introduction
Paperback Engels 2012 1e druk 9789001802660Samenvatting
De dienstensector wordt steeds meer zichtbaar in de maatschappij. Goed beschouwd draaien hele economieën op diensten. Banken, verzekeraars, uitzendbureaus, schoonmaakbedrijven, ziekenhuizen en onderwijs, het zijn allemaal dienstverleners. Zij moeten allemaal hun diensten zodanig managen dat als uitkomst waarde wordt gecreëerd voor de klant (en voor de stakeholders). Deze waardecreatie is de essentie van dienstenmarketingmanagement.
De Nederlandse editie van 'Service Marketing Management' ('Dienstenmarketingmanagement') is al meer dan vijftien jaar toonaangevend binnen het vakgebied. Het boek biedt een goed gestructureerd overzicht van wat er gemoeid is met het ontwikkelen en uitvoeren van een marketingbeleid in en door dienstverlenende organisaties.
Het boek zit vol praktijkvoorbeelden, cases, vragen en opdrachten. Het laatste hoofdstuk biedt een handleiding voor het schrijven van een (marketing)plan. De auteurs bieden een hoofdstukindeling voor zo'n plan dat slechts hoeft te worden ingevuld. Op de bijbehorende website vindt u testvragen, cases en presentaties.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Piet van Helsdingen
Over Ton Borchert
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Environment and situation analysis
3. From organisation strategies to STP
4. Managing intangibility and lack of ownership
5. Managing interactivity
6. Managing heterogeneity
7. Managing perishability
8. Developing the marketing plan
Bibliography
Index
About the authors
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan