Marcel de Leeuwe is onafhankelijk e-Learning specialist die twintig jaar binnen scholen, overheid en bedrijven e-Learning belevingen ontwerpt.
Meer over de auteursSocial learning en leren met sociale media
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789001865917Samenvatting
'Social learning en leren met sociale media' gaat in op de veranderende wereld van leren, waarin sociale media een belangrijke rol spelen. Het boek geeft richting aan de rol die social learning en leren met sociale media spelen binnen leerprocessen in het onderwijs en in organisaties.
Waarom kiezen voor 'Social learning en leren met sociale media'?
-aandacht voor social learning en social media binnen leerprocessen;
-geen boek over tools;
-aanvullend materiaal online beschikbaar.
We leven in een dynamische samenleving waarin de manier waarop we communiceren, leren en werken verandert. Dit gebeurt onder invloed van technologie maar misschien nog meer onder invloed van andere maatschappelijke en sociale ontwikkelingen. Dit nodigt ons uit om na te denken over leren, onderwijzen en kennis delen.
Deze eerste editie van 'Social learning en leren met sociale media' start met een "wat": wat is nu social learning? Daarna komt het "waarom" aan bod: de veranderende context van leren. Het "hoe" geeft vervolgens aan op welke manier we dan kunnen leren en met het "waarmee" geeft het boek handvatten voor een didactische aanpak. Tot slot zijn er implementatietips.
Dit boek is relevant voor iedere (aankomend) opleidingskundige, docent, trainer en onderwijsontwikkelaar die kritisch kijkt naar de inzet van social learning en social media binnen leerprocessen.
Op sociallearningenlerenmetsocialemedia.noordhoff.nl zijn verdiepende bronnen en bruikbare tools te vinden.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Wilfred Rubens
Inhoudsopgave
2. Veranderende context van leren
3. Hoe leren?
4. Waarmee social learning toepassen?
5. Implementatie: wanneer social learning toepassen?
Epiloog
Literatuur
Illustratieverantwoording
Lijst met sociale media-omgevingen en tools
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan