

Etienne Donicie traint, adviseert en spreekt over SEO, online content en AI. Sinds 1995 helpt hij organisaties om teksten te maken die scoren, overtuigen en resultaat opleveren – en goed vindbaar zijn, ook in AI-search. Hij is Docent van het Jaar 2025 bij Beeckestijn Business School.
Meer over Etienne DonicieHoe vind je me?
Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Paperback Nederlands 2026 1e druk 9789083592008Samenvatting
Schrijf voor de mens, optimaliseer voor de machine
Werk je als webredacteur, contentmarketeer, copywriter of communicatieadviseur? Ben je ondernemer of beheer je een webshop? Dan wil je maar één ding: zichtbaar zijn voor zoekers. In Google, ChatGPT, Perplexity en Gemini. Maar ook voor zoekers op TikTok, Instagram en LinkedIn.
Hoe vind je me? helpt je om jouw kansen op vertoningen te vergroten met GEO, AEO en LMO, of hoe je het ook wilt noemen. Je leert over autoriteit, waardevolle content en de technische eisen die het moderne zoeken stelt aan jouw website. Praktisch en direct toepasbaar.
Je krijgt bovendien exclusief toegang tot een site met regelmatige updates over Search Everywhere Optimization. Want zo noem ik het tegenwoordig. Zo blijf je bij.
Specificaties
Inhoudsopgave
2. Lezersvragen achterhalen: zo pak je het aan (p. 10)
3. Waarom Search Everywhere Optimization voor niet-commerciële organisaties werkt (p. 37)
4. E-E-A-T: waarom vertrouwen steeds belangrijker wordt (p. 43)
5. Schrijf voor de mens, optimaliseer voor de machine (p. 67)
6. Structured data: wegwijzer voor zoekmachines en AI-search (p. 93)
7. Social search: gevonden worden via social media (p. 115)
8. Contentstrategie voor Search Everywhere Optimization (p. 129)
9. Meten en bijsturen: analytics en KPI’s (p. 142)
10. Het agentic web: optimaliseer voor ChatGPT Agent en Google AI-mode (p. 150)
11. Ga vandaag nog aan de slag (p. 160)
12. Mijn favoriete SEO-tools (p. 166)
Begrippenlijst (p. 172)
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan