Zo communiceer je schriftelijk
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789001875053Samenvatting
Zo communiceer je schriftelijk leert je verschillende schriftelijke uitingen te maken voor je toekomstige werkveld. Daarnaast biedt het boek verdere verdieping met het beschrijven van de schriftelijke basisvaardigheden.
Waarom kiezen voor Zo communiceer je schriftelijk?
- Compact, maar breed toepasbaar;
- biedt flexibiliteit, naar behoefte kunnen in deel I beroepsproducten en deel II basisvaardigheden behandeld worden;
- met handige online ondersteuning.
'Zo communiceer je schriftelijk' bestaat uit twee delen die naar behoefte kunnen worden bestudeerd en geraadpleegd. Deel I Beroepsproducten behandelt brieven, e-mails, notulen, presentaties, infographics, webteksten en rapporten. Elk hoofdstuk begint met een beschrijving van de leerdoelen, basisvaardigheden en een praktijkcasus en sluit af met een samenvatting en opdrachten.
Deel II Basisvaardigheden behandelt formuleren en structureren, aantekeningen maken en luisteren, de kernboodschap ontwikkelen, vormgeving en opmaak, snel voorbereiden van teksten, voorbereiden van langere teksten en het plannen van het schrijfproces. Ieder hoofdstuk begint met een beschrijving van de leerdoelen en sluit af met een samenvatting.
Online ondersteuning
Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier de leerdoelen en extra opdrachten. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Studiewijzer
Deel 1: Beroepsproducten
1. Brief, e-mail en offerte
2. Notulen
3. Presentaties
4. Infographic
5. Webteksten
6. Rapport
Deel 2: Basisvaardigheden
7. Formuleren en structureren
8. Aantekeningen maken en luisteren
9. Kernboodschap ontwikkelen
10. Vormgeven en opmaken
11. Snel voorbereiden van teksten
12. Voorbereiden van langere teksten
13. Plannenn van het schrijfproces
14. Bronnen vermelden
15. Bijlagen samenstellen
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan