Creativiteit in communicatie
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789001875213Samenvatting
Het gloednieuwe Creativiteit in Communicatie is een écht doe-boek. Je volgt het proces van werken aan een praktijkopdracht voor een opdrachtgever. Creatieve communicatievraagstukken staan centraal, met extra aandacht voor het online domein. Het gaat niet om het opstellen van (creatieve) communicatiestrategieën. Je leert wel creatieve communicatieconcepten op basis van analyses en communicatiestrategieën te maken en uit te werken.
Waarom kiezen voor Creativiteit in Communicatie?
- Inspirerend doe-boek;
- voor studenten die creatieve communicatievraagstukken willen uitvoeren of aansturen;
- extra aandacht voor het online domein.
Met Creativiteit in Communicatie maak je kennis met creatieve content, waarbij je als (aankomende) expert in woord, beeld en geluid aantrekkelijke, unieke en originele nieuwe combinaties ontwikkelt tussen vorm en inhoud. Met creatieve content wordt bijna altijd een persuasief doel nagestreefd. In het leerboek worden communicatiemodaliteiten en -campagnes behandeld. Tijdens het productieproces leer je aan de hand van relevante theorieën om tot kwalitatief goede creatieve content te komen. Deze theorieën zijn in de praktijk bruikbaar, omdat ze verdieping, praktische handvatten en inspiratie bieden. Alle hoofdstukken beginnen met een casus uit de beroepspraktijk en sluiten af met een samenvatting, opdrachten en een begrippenlijst.
Na het toepassen van de leerstof in Creativiteit in Communicatie:
- heb je ervaring met het werken aan praktijkopdrachten op het gebied van creatieve communicatie aan de hand van de creatieve communicatieroutine;
- ben je staat om creatief te denken en communicatieconcepten uit te werken in woord, beeld en geluid;
- kun je als gesprekspartner optreden in het vakgebied van creatieve communicatie.
Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier antwoorden op de oefeningen uit het boek. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Studiewijzer
1 Creatieve communicatieroutine
2 Retorische creativiteit
3 Contentmarketinganalyse
4 Creatieve inspiratie
5 Creëren creatief concept
6 Contentcreatie
Kernbegrippenlijst
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur, eindredacteur, adviseurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan