Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Marketingstrategie

Praktische inzichten voor een succesvol marketingplan

Paperback Nederlands 2017 9789001877217
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Hoe slagen organisaties erin succesvol te zijn én te blijven in de sterk veranderende markten van vandaag? In het compacte boek Marketingstrategie leggen Ruud Frambach en Ed Nijssen uit hoe belangrijk strategische marketing is voor het vergroten en behouden van het klantenbestand.

Waarom kiezen voor Marketingstrategie?
- Onmisbaar bij het schrijven van een marketingplan;
- centrale rol voor het strategische keuzeproces;
- toepassingsgericht én wetenschappelijk onderbouwd.

Om succesvol te zijn en te blijven moeten organisaties in staat zijn om hun klanten een unieke waarde te bieden. Organisaties moeten daarom vaststellen welke waarde ze willen en kunnen leveren. In Marketingstrategie staat dit strategische keuzeproces centraal; op basis hiervan wordt het marketingplan uitgezet. Het boek laat zien dat een succesvolle aanpak te leren valt. Het steunt op de recentste wetenschappelijke inzichten en vertaalt deze op toegankelijke wijze naar de praktijk. Marketingstrategie is geschreven voor studenten en professionals die zich bezighouden met strategische marketing op hbo-, wo- en/of NIMA C-niveau.

De nieuwste editie van Marketingstrategie bevat praktische modellen om nieuwe ontwikkelingen te analyseren, zoals het gebruik van big data. Er is meer aandacht voor de veranderende rol van marketeers. Wat betekent dit voor de marketeer zelf, de marketingfunctie, de marketingstrategie en de organisatie? Het boek is verder volledig geactualiseerd.

De online omgeving biedt studenten extra toetsen om mee te oefenen. Docenten vinden er collegesheets, cases, figuren en tabellen uit het boek. Ook kunnen zij zelf toetsen samenstellen met Toets-op-Maat.

Specificaties

ISBN13:9789001877217
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:204
Uitgever:Noordhoff
Druk:6
Verschijningsdatum:7-4-2017
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

3.6 van de 5
8 stemmen
1
5
1
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Ruud Frambach

Ruud Frambach is hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij promoveerde aan Tilburg University en was daar werkzaam als universitair (hoofd)docent. Ook was hij Academic Director aan TIAS en verbonden aan de Universiteit Gent en Vlerick Business School. Als visiting scholar bezocht hij de University of Southern California in Los Angeles. Frambach publiceerde wetenschappelijke artikelen over onder meer innovatie en marketingstrategie in vooraanstaande tijdschriften, en is (co)auteur van verscheidene boeken over marketing. Hij is tweemaal winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs voor het beste marketingboek van het jaar.

Andere boeken door Ruud Frambach

Over Edwin Nijssen

Ed Nijssen is professor in de marketing aan de Technische Universiteit Eindhoven (TU/e). Verder was hij onder meer werkzaam in de European Marketing Academy Executive Committee, verscheidene examencommissies van de NIMA en het bestuur van de NOBEM. Momenteel werkt Nijssen ook als consultant en marktonderzoeker en geeft hij seminars.

Andere boeken door Edwin Nijssen

Inhoudsopgave

1. Wat is marketingstrategie
2. Waarom een strategisch marketingplan?
3. Marktanalyse
4. Middelenanalyse
5. Confrontatieanalyse
6. Strategiekeuze
7. Uitwerking van de strategie
8. Implementatie van de strategie

Noten
Illustratieverantwoording
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingstrategie