

Ruud Frambach is hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij promoveerde aan Tilburg University en was daar werkzaam als universitair (hoofd)docent. Ook was hij Academic Director aan TIAS en verbonden aan de Universiteit Gent en Vlerick Business School. Als visiting scholar bezocht hij de University of Southern California in Los Angeles.
Meer over de auteursMarketingstrategie
Praktische inzichten voor een succesvol marketingplan
Paperback Nederlands 2017 9789001877217Samenvatting
Hoe slagen organisaties erin succesvol te zijn én te blijven in de sterk veranderende markten van vandaag? In het compacte boek Marketingstrategie leggen Ruud Frambach en Ed Nijssen uit hoe belangrijk strategische marketing is voor het vergroten en behouden van het klantenbestand.
Waarom kiezen voor Marketingstrategie?
- Onmisbaar bij het schrijven van een marketingplan;
- centrale rol voor het strategische keuzeproces;
- toepassingsgericht én wetenschappelijk onderbouwd.
Om succesvol te zijn en te blijven moeten organisaties in staat zijn om hun klanten een unieke waarde te bieden. Organisaties moeten daarom vaststellen welke waarde ze willen en kunnen leveren. In Marketingstrategie staat dit strategische keuzeproces centraal; op basis hiervan wordt het marketingplan uitgezet. Het boek laat zien dat een succesvolle aanpak te leren valt. Het steunt op de recentste wetenschappelijke inzichten en vertaalt deze op toegankelijke wijze naar de praktijk. Marketingstrategie is geschreven voor studenten en professionals die zich bezighouden met strategische marketing op hbo-, wo- en/of NIMA C-niveau.
De nieuwste editie van Marketingstrategie bevat praktische modellen om nieuwe ontwikkelingen te analyseren, zoals het gebruik van big data. Er is meer aandacht voor de veranderende rol van marketeers. Wat betekent dit voor de marketeer zelf, de marketingfunctie, de marketingstrategie en de organisatie? Het boek is verder volledig geactualiseerd.
De online omgeving biedt studenten extra toetsen om mee te oefenen. Docenten vinden er collegesheets, cases, figuren en tabellen uit het boek. Ook kunnen zij zelf toetsen samenstellen met Toets-op-Maat.
Specificaties
Over Edwin Nijssen
Inhoudsopgave
2. Waarom een strategisch marketingplan?
3. Marktanalyse
4. Middelenanalyse
5. Confrontatieanalyse
6. Strategiekeuze
7. Uitwerking van de strategie
8. Implementatie van de strategie
Noten
Illustratieverantwoording
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan