Geschiedenis van de Faillissementswet
Heruitgave van der Feltz, II
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789013139440Samenvatting
Deze heruitgave bevat een volledige verzameling van regeringsontwerpen, gewisselde stukken, gevoerde beraadslagingen etcetera betreffende de Faillissementswet van 1893. In deel II vindt u de derde tot en met de elfde afdeling, Homologatie van akkoord buiten faillissement en Ontwerp der Staatscommissie.
Voor de wetenschap en de praktijk zijn de boeken van Van der Feltz nog altijd van groot belang. Kennisneming van recente jurisprudentie van de Hoge Raad leert dat de parlementaire geschiedenis van de Faillissementswet vaak een zwaarwegende rol speelt bij de uitleg van bepalingen van deze wet. Het werk van Van der Feltz vormt een belangrijke kennisbron van deze geschiedenis voor advocaten, openbaar ministerie en rechter.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Derde afdeeling. Van het bestuur over den fallieten boedel 1
Vierde afdeeling. Van de voorzieningen na de faillietverklaring en van hei beheer des curators 45
Vijfde afdeeling. Van de verificatie der schuldvorderingen 71
Zesde afdeeling. Van het akkoord 144
Zevende afdeeling. Van de vereffening des boedels 208
Achtste afdeeling. Van den rechtstoestand des schuldenaars na afloop van de vereffening 258
Negende afdeeling. Van het faillissement eener nalatenschap 270
Tiende afdeeling. Bepalingen van internationaal recht 290
Elfde afdeeling. Van rehabilitatie 315
Titel ll. Van surséance van betaling 335
Homologatie van akkoord buiten faillissement 404
Ontwerp der Staatscommissie 444
Alphabetisch register 475
Lijst van te verbeteren fouten 497
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan