Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Veranderkunst

Communicatiemanagement in praktisch perspectief

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789023247104
Verkooppositie 2851
Direct te downloaden

Samenvatting

Directies vragen zich aan de vooravond van een verandertraject af wie zij moeten inschakelen: de organisatieadviseur, de communicatieprofessional of de Human Resources deskundige? De praktijk wijst uit dat directies vooral behoefte hebben aan toepassingen vanuit meerdere disciplines. Complexe veranderingen vragen immers om integrale oplossingen.

Organisatie- en communicatieadviseurs werken daardoor steeds vaker samen. Ontstaat er een nieuwe multidiscipline 'Veranderkunst': een combinatie van Communicatie, Organisatiekunde en HR?

Dit boek beschrijft de zoektocht naar de meerwaarde van de samenwerking tussen organisatiekunde en communicatie in verandersituaties. Deze ontdekkingsreis leidde naar een gemeente, ingenieursbureau, Regionaal Opleidingen Centrum (ROC), zorginstelling, woningcorporatie, politieregio, levensmiddelenindustrie, goederenoverslagbedrijf in de haven, de Reisinformatiegroep en de Belastingdienst. Aan de hand van de dagelijkse veranderpraktijk willen de auteurs u inspireren en u zich laten verwonderen. Daarnaast geven Jaap Boonstra en Wim Elving vanuit hun vakgebied een theoretisch kader en een reflectie op de praktijk. Het boek is daarmee een combinatie van praktijk en theorie. De auteurs beschrijven op prikkelende wijze de ontwikkeling van het raakvlak.

Het boek is geschreven door een groep van deelnemers aan OrgComm, platform voor kennisuitwisseling tussen organisatie- en communicatieadviseurs.

Specificaties

ISBN13:9789023247104
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:228
Druk:1
Verschijningsdatum:3-6-2011
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (2)

Peter de Roode | 10 juni 2010
Dit boek gaat over de wisselwerking tussen organisatiekunde en communicatie. Aan de hand van een heldere inleiding, een goede theoretische basis en tien praktijkcases krijgt de lezer een goed overzicht waar veranderen en communiceren elkaar in de praktijk kunnen versterken.Lees verder
Communicatie- management in praktisch perspectief
Pierre Spaninks | 13 april 2010
Wat heb je aan een reorganisatieplan als het niet uit te leggen valt? En wat aan een inspirerend verhaal als de analyse niet deugt? Niks natuurlijk. Daarom moeten organisatieadviseurs en communicatiemanagers leren om beter met elkaar samen te werken.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Wim Elving en Willy Brouwer over communiceren
Ronald Buitenhuis 9 juni 2010 ‘Organiseren is communiceren’, aldus Wim Elving en Willy Brouwer. Veranderkunst is daarom de zoektocht naar manieren waarop organiseren en communiceren elkaar vinden. Elving en Brouwer spreken met M&L over de samenwerking tussen communicatie en organisatie. ‘Je moet je eigen beperking kunnen zien, wil je de waarde van een ander vakgebied kunnen bepalen.’
interview
Monique Haarhuis: ‘Meer samenwerking nodig tussen organisatie- en communicatie- adviseurs’
Pierre Spaninks 10 februari 2010 Vreemd genoeg is Veranderkunst pas het eerste boek over de raakvlakken tussen organisatie- en communicatieadvies. Terwijl die twee disciplines toch alles met elkaar te maken hebben. Monique Haarhuis, medeoprichtster van het platform OrgComm en co-auteur van het boek, legt uit waarom.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Willy Brouwer

Willy Brouwer is voorzitter van Stichting OrgComm, daarnaast is zij communicatieadviseur van Brouwer Communicatie Projecten.

Andere boeken door Willy Brouwer

Over Wim Elving

Wim Elving is universitair docent Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is (co)auteur van drie boeken en meer dan honderd artikelen in Nederlandse en internationale tijdschriften en is visiting professor geweest in Denemarken, Italië, Slovenië en Finland. Hij is editor-in-chief van 'Corporate Communications - An International Journal' het internationale wetenschappelijke tijdschrift op het vlak van corporate communicatie. Wim Elving houdt zich naast onderzoek naar communicatie en organisatieveranderingen bezig met onderzoek naar corporate branding en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Andere boeken door Wim Elving

Over David van Dongen

Na zijn studies communicatie en organisatiesociologie deed David van Dongen ruime ervaring op als leidinggevende, extern organisatie- & commmunicatieadviseur en verandermanager. Hij was in dienst bij bedrijven als Philips Nederland, Van der Hilst Communicatie en MEDE organisatieadvies & training. Ook was David van Dongen mentor van de C-opleiding tot senior communicatieadviseur. Aan deze opleiding doceert hij nog altijd. Hij richt zich daarbij op de noodzaak tot een andere manier van communiceren door de veranderende samenleving en opkomst van nieuwe media.

Andere boeken door David van Dongen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel 1 Introductie
1 Het raakvlak van organisatiekunde en communicatie
Monique Haarhuis-van Leijden
2 Veranderkunst, een wetenschappelijke inleiding
Wim J.L. Elving & Jaap J. Boonstra

Deel 2 De cases
3 ROC Tilburg
4 Mondriaan Zorggroep
5 Woningcorporatie De Goede Woning in Apeldoorn
6 Containeroverslagbedrijf ECT
7 Nieuwe gemeente Teylingen
8 ARCADIS Nederland BV
9 9292 – Informatiespecialist openbaar vervoer in Nederland
10 De Belastingdienst
11 Hero Nederland
12 De politie

Afsluiting Deel 3
13 Veranderen als kunstje, kunde of kunst
Jaap J. Boonstra & Wim J.L. Elving

Literatuur
Over de auteurs

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Veranderkunst