Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Internet en social media Bouw een succesvolle online marktplaats
Bouw een succesvolle online marktplaats
Bouw een succesvolle online marktplaats
Wout Withagen Wout Withagen is directeur en mede-eigenaar van Freshheads, het bureau dat start-ups en corporates helpt bij het versnellen van digitale innovatie en het realiseren van online platforms. Meer over de auteurs
Management Summaries Januari Pierre Pieterse 13 january 2021 Zojuist de is de januari editie van Management Summaries verschenen. Met de volgende vier samenvattingen: De Vanzelforganisatie, Duurzaam kapitalisme, Bouw een succesvolle online marktplaats en Extreem eigenaarschap. Lees het volledige artikel
Wout Withagen, Joost Gielen

Bouw een succesvolle online marktplaats

Handboek voor entrepreneurs en intrapreneurs

Paperback Nederlands 2020 9789024434893
1 beoordeling
Verkooppositie 33380 dagen in de top 100
Paperback | NL € 32,90 E-book | NL € 24,95
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
32,90
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Heb jij een geweldig idee voor de nieuwe Airbnb of Uber van jouw markt? Of werk je al aan een platform? Bouw een succesvolle online marktplaats laat zien hoe je stap voor stap je eigen online marketplace ontwikkelt. Van de analyse van je idee tot de technische realisatie, en van de marketing tot het opschalen van je organisatie. Met inspirerende voorbeelden, praktische tips, rekenformules en opdrachten neemt het boek je mee langs alle fases van het bouwen van een succesvolle marketplace.

Wout Withagen en Joost Gielen stonden aan de wieg van onder andere Werkspot. Bouw een succesvolle online marktplaats staat boordevol eigen successen én mislukkingen en bevat de beste lessen van de winnaars in de markt. De auteurs putten uit de waardevolle ervaringen van de oprichters van Catawiki, YoungOnes, Peerby en RoadGuard. Dit boek helpt je op een positieve, realistische manier de kansen voor jouw platform te onderzoeken en de risico’s zo veel mogelijk uit te sluiten.

Specificaties

ISBN13:9789024434893
Trefwoorden:ondernemen, ondernemerschap, online marktplaats
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:264
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:29-9-2020
Hoofdrubriek:Internet en social media, Ondernemen

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Management Summaries Januari
Pierre Pieterse 13 januari 2021 Zojuist de is de januari editie van Management Summaries verschenen. Met de volgende vier samenvattingen: De Vanzelforganisatie van Simon van der Veer, Duurzaam kapitalisme van Willem Schramade, Bouw een succesvolle online marktplaats van de auteurs Wout Withagen & Joost Gielen, ten slotte Extreem eigenaarschap van ‘ervaringsdeskundigen’ (navy seals!) Jocko Willink en Leif Babin.
Artikel lezen
interview
Wout Withagen: ‘Het draait om transparantie, vertrouwen en gemak’
Peter Spijker 16 december 2020 Wout Withagen en Joost Gielen laten in Bouw een succesvolle online marktplaats zien wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen en bouwen van je eigen online marketplace. De auteurs putten in hun boek mede uit de ervaringen die ze opdeden bij het ontwerpen en realiseren van Werkspot. Een belangrijke succesvoorwaarde voor een online marktplaats is dat de drie betrokken partijen er alle drie profijt van hebben. Naast de vragers en aanbieders dient ook het platform zelf er iets aan over te houden. Op die manier ontstaat een win-win-win situatie
Artikel lezen
column
Een online marktplaats opzetten? Dat lukt me nooit. Of toch?
Koos de Wilt 14 oktober 2020 Booking, Catawiki, Werkspot, Thuisbezorgd, SnappCar, Marktplaats.nl. Zo’n tweehonderd ondernemers hebben het in Nederland voor elkaar gekregen om lokaal, landelijk en soms zelfs wereldwijd een digitale marktplaats van de grond te tillen. Ook de schrijvers van het boek Bouw een succesvolle online marktplaats deden het.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (3)

Over Wout Withagen

Wout Withagen is directeur en mede-eigenaar van Freshheads, het bureau dat start-ups en corporates helpt bij het versnellen van digitale innovatie en het realiseren van online platforms.

Andere boeken door Wout Withagen

Bekijk alle boeken

Over Joost Gielen

Joost Gielen is oprichter van Werkspot.nl, de grootste marketplace voor klussen in en om het huis.

Andere boeken door Joost Gielen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord door Martijn Arets 7
Inleiding 9
Leeswijzer 11

1 VERKENNEN
De onweerstaanbare aantrekkingskracht van marketplaces 15
1.1 Oude wijn in nieuwe zakken? 16
1.2 Sharing, access en gig economy. Wat is wat? 17
1.3 De rol en principes van een online marketplace 19
1.4 Hoe de platformeconomie onze wereld verandert 24
1.5 Typen marketplaces 29
1.6 De decentrale marketplace 31
1.7 Vraaggestuurd, aanbodgestuurd, of allebei? 32
1.8 Verdienmodellen 34
1.9 Succesfactoren 36
1.10 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 40

2 ANALYSEREN
Je weet het zeker, je idee is goud waard 43
2.1 Past mijn idee op een bierviltje? 45
2.2 Hoe groot is de markt voor mijn idee? 48
2.3 Wie ben ik in deze markt? 51
2.4 Wie zijn mijn concurrenten en wat doen ze (goed)? 59
2.5 Kan ik mijn doelgroepen bereiken en tegen welke kosten? 61
2.6 Kan ik geld verdienen met mijn idee? 64
2.7 Is de timing voor mijn idee wel oké? 69
2.8 Gaat mijn idee écht waarde toevoegen? 73
2.9 Je idee beschermen 79
2.10 Stoppen of doorgaan? 81
2.11 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 82

3 VALIDEREN
Tijd om je idee te toetsen 85
3.1 Wat is valideren? 86
3.2 Hoe kan ik mijn aannames valideren? 87
3.3 Valideren van de vraagzijde 95
3.4 Valideren van de aanbodzijde 100
3.5 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 106

4 VOORBEREIDEN
Het team en de tent 109
4.1 Businesscase 110
4.2 Het founding team 122
4.3 Roadmap 127
4.4 Technische randvoorwaarden 129
4.5 Juridische randvoorwaarden 134
4.6 Facilitaire randvoorwaarden 137
4.7 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 140

5 BEGROTEN
Lange adem, diepe zakken 143
5.1 Inkomsten 144
5.2 Kosten 147
5.3 De P&L maken 155
5.4 Financieringsbehoefte 165
5.5 Vinden van financiering 166
5.6 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 170

6 BOUWEN
De eerste schaalbare versie van jouw marketplace 173
6.1 Wat is een MVP? 174
6.2 Wat is minimum viable? 177
6.3 Agile MVP development 182
6.4 Technologie 183
6.5 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 187

7 ACTIVEREN
De markt op 189
7.1 Marketing, activatie en retentie 190
7.2 Marketingstrategie 191
7.3 Marketingmiddelen 199
7.4 Activatie en retentie 207
7.5 Het netwerkeffect 209
7.6 Aan de slag met growth hacking 213
7.7 Optimaliseren 224
7.8 Pivot, of: wat als het niet gaat vliegen? 225
7.9 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 230

8 OPSCHALEN
Van start-up naar scale-up 233
8.1 Groeien 234
8.2 Bereik vergroten 235
8.3 Verbreden en verdiepen 240
8.4 Integreren 243
8.5 Marketing intensiveren 244
8.6 Team en organisatie 249
8.7 Wat heb je geleerd in dit hoofdstuk? 253

Nawoord 257
Literatuurlijst 259
Dankwoord 260
Over de auteurs 262

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Het is oorlog maar niemand die het ziet
    Huib Modderkolk
    Het is oorlog maar niemand die het ziet
    € 20,99
  • Ik weet je wachtwoord
    Daniël Verlaan
    Ik weet je wachtwoord
    € 22,99
  • Social Selling met LinkedIn
    Patrick Petersen
    Social Selling met LinkedIn
    € 20,21
  • Effectief thuiswerken en vergaderen
    Victor Peters
    Effectief thuiswerken en vergaderen
    € 24,99
  • Ben ik in beeld?
    Gijs Weenink
    Ben ik in beeld?
    € 12,50
  • Meer verdienen met je webshop
    Astrid van Kollenburg
    Meer verdienen met je webshop
    € 24,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bouw een succesvolle online marktplaats

        Bouw een succesvolle online marktplaats
        Wout Withagen , Joost Gielen
        /