Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 55% korting

Hart voor de zaak

Over effectief werknemerschap

Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789025415945
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 55% korting

Samenvatting

Voor een manager is de juiste medewerkers vinden en houden altijd weer een uitdaging. Medewerkers die zichzelf weten te enthousiasmeren en er een schepje bovenop doen - in het belang van de organisatie, de klant en niet in de laatste plaats van zichzelf - vormen de basis voor een succesvol bedrijf. 'Hart voor de zaak' is een boek over motivatie, maar dan die van medewerkers die al gemotiveerd zijn - waarom ze zo belangrijk zijn, hoe u ze kunt herkennen en selecteren en wat u als leider kunt doen, moet doen om ze gemotiveerd te houden. Van Minden heeft dit onderwerp, 'organizational citizenship behavior', beschreven op basis van wetenschappelijk onderzoek en de materie heeft een ruime toepasbaarheid. Hij doet praktische aanbevelingen en schetst ideeën en concepten die voor veel managers bruikbaar zullen zijn.

Specificaties

ISBN13:9789025415945
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:203
Druk:1
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Hart voor de zaak
Paul Breman | 28 augustus 2005
In zijn nieuwste boek 'Hart voor de zaak' schenkt Jack van Minden aandacht aan een onderwerp waarover we tot nu toe weinig vernemen in de populaire management literatuur, namelijk 'Organizational Citizenship Behavior' of 'OCB'. Medewerkers die dit gedrag vertonen, zijn de spil waarop elke organisatie draait. 
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Over Jack van Minden

Dr. Jack J.R. van Minden is psycholoog en directeur van advies- en trainingsbureau Psycom. Hij schreef diverse bestsellers als 'De IQ-Trainer' en De IQ-Trainer 2', 'Alles over psychologische tests', 'Alles over assessment centers' en 'Alles over selectiegesprekken'. Zijn boeken zijn ook in het Engels en Duits gepubliceerd.

Andere boeken door Jack van Minden

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Ideale medewerkers bestaan
2. Motivatie en cultuur.
3. Leiden met hart voor de medewerkers
4. De persoonlijkheid achter OCB
5. Ethisch handelen
6. Ambitie, tevredenheid en geluk
7. Het plezier van teamwerk
8. Verstand van de klant en de toeleverancier
9. Evaluatie en selectie: hart voor de zaak vaststellen

Literatuur

Bijlage OCB-tests Huidige medewerkers beoordelen

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hart voor de zaak