Lees verder
hoogleraar bedrijfskunde, Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie.
Meer over Michael PorterPorter over concurrentie
Paperback Nederlands 1999 3e druk 9789025496135Samenvatting
De autoriteit op het gebied van concurrentie en strategie, Michael E. Porter, bundelt in dit boek zijn belangrijkste artikelen van de afgelopen vijftien jaar. Daarnaast zijn twee volledig nieuwe artikelen toegevoegd en een inleiding waarin Porter de samenhang tussen zijn artikelen duidelijk maakt. Helder legt hij uit hoe zijn ideeën ontstonden, vorm kregen en zich verder ontwikkelden. De twee nieuwe artikelen bevatten zijn nieuwste inzichten op het gebied van concurrentiestrategie. 'Porter over concurrentie' is verdeeld in drie hoofdthema's: concurrentie en strategie voor bedrijven, concurrentie tussen regio' s en concurrentie als oplossing voor maatschappelijke problemen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Michael Porter
Inhoudsopgave
Deel 1 - Concurrentiekrachten en strategie: basisconcepten
1. Hoe concurrentiekrachten de strategie bepalen
2. Wat is strategie
3. Hoe informatie leidt tot concurrentievoordeel
4. Eindspelstrategieën voor bedrijfstakken in verval
5. Van concurrentievoordeel tot ondernemingsstrategie
Deel 2 - Het concurrentievermogen van locaties
6. Het concurrentievoordeel van landen
7. Clusters en concurrentie: nieuwe beleidsplannen voor bedrijven, regeringen en instellingen
8. Hoe mondiale bedrijven hun doelen bereiken
9. Concurreren over locaties heen: concurrentievoordeel vergroten door middel van een mondiale strategie
Deel 3 - Oplossingen voor maarschappelijke problemen
10. Groen en concurrerend: een eind maken aan de impasse
11. Het concurrentievoordeel van de binnenstad
12. Concurrentie laten functioneren in de gezondheidszorg
13. Kapitaalnadeel
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan