Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De kracht van allianties

Paperback Nederlands 1998 1e druk 9789025497934
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Tien jaar geleden vonden managers samenwerkingsverbanden niet echt nodig. Nu zijn ze bittere noodzaak. Geen enkele onderneming heeft alle competenties in huis om blijvend te kunnen concurreren op de snel veranderende wereldmarkt. U moet samenwerken, soms zelfs met uw concurrent. Maar wie kiest u tot partner en hoe maakt u een alliantie productief? Wat is de strategische waarde? Hoe beheerst u de interne processen die een alliantie tot een succes maken? In 'De kracht van allianties' vindt u zowel een theoretisch als een praktisch instrumentarium voor de analyse van ontwerp, verloop en opbrengst van strategische allianties. De voorbeelden uit de praktijk van geslaagde en mislukte samenwerkingen schetsen een beeld van de succesfactoren van een alliantie.

Specificaties

ISBN13:9789025497934
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:310
Druk:1

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
0
4
1
0
0

Over Gary Hamel

Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab. Hij schreef eerder de bestsellers 'De strijd om de toekomst' (met C.K. Prahalad) en 'Leading the revolution' en heeft vele artikelen gepubliceerd, onder meer in Harvard Business Review, Wall Street Journal en The Financial Times.

Andere boeken door Gary Hamel

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

1. Allianties in deze tijd
2. Het ontdekken van waarde in allianties
3. Het ontwerpen en beheren van allianties met het oog op waardeschapping.
4. Het verzekeren van strategische compatibiliteit
5. Ontwerp gericht op samenwerking
6. Het begin van de samenwerking
7. Leren door samen te werken
8. Het evenwicht tussen macht en afhankelijkheid
9. Het beheren van meerdere allianties tegelijk
10. Een voorsprong creëren door samenwerking

Noten
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kracht van allianties