De kracht van allianties
Paperback Nederlands 1998 1e druk 9789025497934Samenvatting
Tien jaar geleden vonden managers samenwerkingsverbanden niet echt nodig. Nu zijn ze bittere noodzaak. Geen enkele onderneming heeft alle competenties in huis om blijvend te kunnen concurreren op de snel veranderende wereldmarkt. U moet samenwerken, soms zelfs met uw concurrent. Maar wie kiest u tot partner en hoe maakt u een alliantie productief? Wat is de strategische waarde? Hoe beheerst u de interne processen die een alliantie tot een succes maken? In 'De kracht van allianties' vindt u zowel een theoretisch als een praktisch instrumentarium voor de analyse van ontwerp, verloop en opbrengst van strategische allianties. De voorbeelden uit de praktijk van geslaagde en mislukte samenwerkingen schetsen een beeld van de succesfactoren van een alliantie.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Allianties in deze tijd
2. Het ontdekken van waarde in allianties
3. Het ontwerpen en beheren van allianties met het oog op waardeschapping.
4. Het verzekeren van strategische compatibiliteit
5. Ontwerp gericht op samenwerking
6. Het begin van de samenwerking
7. Leren door samen te werken
8. Het evenwicht tussen macht en afhankelijkheid
9. Het beheren van meerdere allianties tegelijk
10. Een voorsprong creëren door samenwerking
Noten
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan