Relatiemanagement

20 vragen en antwoorden

Paperback Nederlands 1998 9789026729072
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In de gangbare verkoopliteratuur wordt een sterke klemtoon gelegd op het winnen van nieuwe klanten. Geen wonder: de verkooporganisatie moet zich voert de rond inzetten om de natuurlijke 'klantensterfte' te compenseren. We mogen echter niet alle klantensterfte als 'natuurlijk' beschouwen. Wie zijn bestaande relaties verwaarloost, is zelf schuldig aan het geleidelijk verdwijnen uit het klantenbestand. Wie goed rekent, weet dat het wegvallen van een grote afnemer vaak een bijna astronomisch kostenpost ten gevolge heeft, om door een gelijkwaardige klant te vervangen. Niet alleen voor aangeschafte machines behoort een onderhoudsbudget te worden uitgetrokken, ook de relaties met de klant zijn zo'n onderhoudsbudget waard. Bart van Luijk richt het zoeklicht op dit onderhoud van goede relaties met bestaande afnemers en laat zien, dat dit - bijvoorbeeld bij evenementen - vrijwel automatisch ook de relaties met prospects ten goede komt. In dit boek worden richtlijnen ontwikkeld voor het verkopersgedrag tijdens zulke evenementen, waarin de gastheerlijke rol bijzonder belangrijk is.

Specificaties

ISBN13:9789026729072
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:63
Druk:0
Verschijningsdatum:1-1-1998
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

1. Wanneer spreken we van een zakenrelatie?
2. Wat is de gang van suspect, via prospect en klant naar relatie?
3. Hoe winnen we een zakenrelatie?
4. Waarom moeten we goede relaties koesteren?
5. Zijn we goede gastheren?
6. Waarom verdienen relaties onze genegenheid?
7. Wat is de betekenis van relatiegeschenken?
8. Hoe nodigen we relaties uit voor een evenement?
9. Hoe reizen we met onze relaties naar een evenement?
10. Hoe geven we een gast maximale aandacht tijdens een evenement?
11. Wat doen we wel en niet bij bijeenkomsten?
12. Welke beperkingen leggen we ons als gastheer op?
13. Hoe snijden we de aandacht voor onze relaties op maat?
14. Hoe komen we tot een verantwoorde groei in de relatie?
15. Hoe geven we aandacht aan het thuisfront?
16. Hoe schakelen we onze eigen organisatie in?
17. Hoe bouwen we een relatienetwerk op?
18. Hoe leggen we nieuwe contacten tijdens bijeenkomsten?
19. Hoe vergroten we de betrokkenheid van de eigen organisatie?
20. Zijn er verschillen tussen zaken- en privé-relaties?

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Relatiemanagement