Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Heineken in Afrika

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789035142879
Direct te downloaden

Samenvatting

Als geen ander bedrijf dringt Heineken door tot de nerven van Afrikaanse samenlevingen. De multinational, al sinds de jaren dertig actief op het continent, beseft dat de toekomstige groei grotendeels hiervandaan moet komen. Heineken in Afrika is het resultaat van drie jaar diepgravend journalistiek onderzoek naar de Afrikaanse activiteiten van de Nederlandse bierbrouwer, waarbij de auteur alle Afrikaanse landen bezocht waar Heineken een dochteronderneming heeft en honderden betrokkenen sprak.

Olivier van Beemen besteedt zowel aandacht aan de aspecten die Heineken met trots vervullen, zoals lokale economische impact en kennisoverdracht, als aan zaken die de brouwer liever verborgen houdt, zoals politieke relaties, corruptie en ongewenste maatschappelijke gevolgen. Hij komt daarbij tot opmerkelijke ontdekkingen en conclusies.

'Heineken in Afrika' geeft niet alleen inzicht in het moderne Afrika, maar is ook een onthullende casestudy over het functioneren van een multinational op een – in ondernemersjargon – veelbelovend maar uitdagend continent.

'Olivier van Beemen is een journalist van het beste soort: gedreven, oneindig nieuwsgierig en niet tevreden totdat hij ontdekt heeft hoe het echt zit.' - Bas Heijne

Specificaties

ISBN13:9789035142879
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:400
Uitgever:Prometheus
Druk:1
Verschijningsdatum:5-11-2015
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Heineken in Afrika
Sjors van Leeuwen | 3 februari 2016
Heineken is al bijna honderd jaar met veel succes actief op misschien wel het moeilijkste continent dat er is: Afrika. Als geen ander weet Heineken in Afrika te overleven, ook in tijden van burgeroorlogen, staatsgrepen, Ebola en andere rampspoed. Een knappe prestatie, maar de manier waarop Heineken dit doet verdient niet de schoonheidsprijs en dat is zachtjes uitgedrukt.
Lees verder
recensie
Heineken in Afrika
Rob van Nes | 18 december 2015
De taak van de recensent is het beoordelen van een boek, niet het hebben van een opinie over het in het daarin beschreven onderwerp. Voor Heineken in Afrika is het lastig om in die recensierol te blijven. Er wordt nogal wat beweerd en de verleiding is groot om daar iets van te vinden.
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
5 stemmen
3
0
2
0
0

Over Olivier van Beemen

Olivier van Beemen (1979) is schrijver en journalist. Hij was jarenlang werkzaam als correspondent in Parijs voor onder meer Elsevier en Het Financieele Dagblad en schreef daarover het veelgeprezen boek 'In Parijs'.

Andere boeken door Olivier van Beemen

Inhoudsopgave

Woord vooraf

I: Geschiedenis en cultuur
II: In Afrika
III: Het bedrijf
IV: In Afrika (vervolg)
V: De samenleving

Nawoord – Het bier wordt duur betaald

Internationale richtlijnen en gedragscode
Verantwoording en woord van dank
Noten
Bibliografie
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Heineken in Afrika