

Chris G. Bakker werkte zowel in het mbo- als het hbo-onderwijs. In de tachtiger jaren heeft hij in nauwe samenwerking met de toenmalige NEVEM (VLM) het vak logistiek geïntroduceerd in het mbo-/hbo-onderwijs, waarvoor hij de logistiekprijs heeft ontvangen.
Meer over de auteursRetailmarketing niveau 3 en 4
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789037231564Samenvatting
Retail is een vakgebied dat volop in ontwikkeling is. Naast de opkomende webshops verandert het straatbeeld met de komst van pop-up stores. In Klantgericht.info staat de beroepspraktijk van de retail centraal. Door de indeling op basis van werkprocessen wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. De methode Klantgericht.info is in te zetten binnen de mbo-opleidingen Retail niveau 2, 3 en 4.
Bij retailmarketing voor niveau 3-4 draait het om de wensen en behoeften van de klant. Om daar goed op te kunnen inspelen is vakkennis nodig. Bijvoorbeeld over de doelgroep, het assortiment, de winkelformule en het gedrag van de consument. Maar ook meer beleidsmatige kennis over marketingstrategieën in de retail.
Trefwoorden
retailmarketing winkelformule marketing consumentengedrag retailmix assortimentsopbouw online marketing communicatie marketingbeleid trends social media marketingomgeving reclame marktsegmentatie marktbenadering levenscyclus sales promotion service commerciële presentatie vestigingsplaats personeel webvertising sponsoring onlinebeleid public relations persoonlijke verkoop free publicity beïnvloeding koopgedrag invloedsfactoren
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan