Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 37% korting

Marketing en accountability

Paperback Nederlands 2013 2e druk 9789039526668
Nog slechts 2 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag in huis
39,50
24,95
VOORDEEL - 37% korting

Samenvatting

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable?

'Marketing en accountability' gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde 'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt.

'Marketing en accountability' richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie.

Specificaties

ISBN13:9789039526668
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:8-2-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Inleiding
Studiewijzer

1. Marketing en accountability: de marketingfunctie
2. Marketing en accountability: input, throughput en output
3. Marketing en accountability: plannen
4. Marketing en accountability: uitvoeren, evalueren en terugkoppelen

Geraadpleegde bronnen
Noten
Geraadpleegde websites
Bronnen bij figuren en tabellen

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing en accountability