, ,

Zakelijke communicatie - Mondeling

Ingenaaid Nederlands 2006 1e druk 9789043012041
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Hoe voert u een effectief zakelijk gesprek? Deze vraag staat centraal in dit boek. In vier modules komen de basisprincipes van het zakelijk communiceren aan de orde en wordt ingegaan op diverse gesprekken die het meest voorkomen in uiteenlopende organisaties. 'Zakelijke communicatie - Mondeling' is een toegankelijk en eigentijds boek, dat vooral (naast de noodzakelijke theoretische inzichten) veel praktische tips aanreikt. Het boek bevat aansprekende voorbeelden en uitdagende opdrachten waarmee de lezer zijn spreekvaardigheid naar een hoger niveau kan tillen

Specificaties

ISBN13:9789043012041
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:464
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Diddo van Zand

Diddo van Zand is psycholoog en directeur van ixly, een uitgeverij van online testen en HRwebapplicaties. Daarnaast adviseert hij organisaties op het gebied van HR-vraagstukken, zoals competentiemanagement, strategisch HRM en management development.

Andere boeken door Diddo van Zand

Over Karen Knispel

Karen Knispel is eigenaar van Karen Knispel Training & Ontwikkeling en werkt sinds 1990 als adviseur, trainer/coach en tekstschrijver. Zij ontwerpt en verzorgt ontwikkelingstrajecten voor medewerkers en management van uiteenlopende organisaties. Karen Knispel trainde zowel hbo-studenten als professionals in de bouw, consultancy, zakelijke en financiële dienstverlening, overheid, zorg, kunst en cultuur. Zij schreef eerder (ook bij Pearson Education) Zakelijke Communicatie - Mondeling, Zakelijke Communicatie - Schriftelijk en Presenteren.

Andere boeken door Karen Knispel

Over Annita Rogier

Annita Rogier zet zich als coach, trainer en psycholoog al 22 jaar gepassioneerd in voor de ontwikkeling van managers en professionals. Voorheen was ze onder andere werkzaam als trainer / adviseur, landelijk projectleider, senior consultant / psycholoog, senior manager en directeur R & D bij vooraanstaande bureaus. Ze traint, coacht, test en adviseert vooral (hoger) kader, management en directieleden. Annita publiceerde op het gebied van: leiderschap, communicatie, burn-out en ziekteverzuim, het adviesvak en psychologie. Voor Pro Circle is Annita betrokken bij projecten op het gebied van leiderschap- , persoonlijke- en team ontwikkeling en communicatie.

Andere boeken door Annita Rogier

Inhoudsopgave

Module I Communicatieve basisvaardigheden

1 Strategie en techniek
2 Relatievorming
3 Communicatiestijlen
4 Structureren van zakelijke gesprekken
5 Actief luisteren
6 Interviewtechniek
7 Spreken
8 Argumenteren
9 Omgaan met emoties in gesprekken
10 Interculturele communicatie

Module 2 Samenwerken

11 Inleiding samenwerken
12 Teamvorming en groepsdynamiek
13 Doelen van teams en teamleden
14 Machtsverhoudingen in teams
15 Taken en rollen in teams
16 De teamcultuur: samenwerkingsnormen en -waarden
17 Ergernissen bij samenwerken
18 GAVER teamwerk: model voor succesvolle samenwerking

Module 3 Leidinggeven

19 Gesprekken in de HR-cyclus
20 Het sollicitatiegesprek vanuit het perspectief van de selecteur
21 Het sollicitatiegesprek vanuit het perspectief van de sollicitant
22 Doelen stellen
23 Feedback geven en ontvangen
24 Coachingsgesprekken
25 Correctiegesprekken
26 Evaluatiegesprekken
27 Slechtnieuwsgesprekken

Module 4 Commerciële gespreksvoering

28 Inleiding commerciële gespreksvoering
29 Contact leggen met potentiële afnemers
30 Het acquisitiegesprek
31 De offerte bespreken
32 Relatiebeheer

Literatuurlijst
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Zakelijke communicatie - Mondeling