


Peter Janssen is als directeur van het IT-opleidingsinstituut CVA Inforamtica Opleidingen als meer dan twintig jaar werkzaam in het vakgebied van de IT en heeft veel ervaring opgedaan met het ontwikkelen van lesmateriaal voor met name de AMBI- en PDI-examens.
Meer over Peter JanssenIT-servicemanagement volgens ITIL
Derde editie
Ingenaaid Nederlands 2008 3e druk 9789043013239Samenvatting
De derde editie van dit boek geeft naast een brede inleiding in het vakgebied van IT-beheer inzicht in de procesgerichte aanpak van ITIL. Door het veelvuldig gebruik van praktijkvoorbeelden, cases en opdrachten is het boek zeer geschikt voor gebruik in het hoger onderwijs. De ITIL-onderwerpen uit hoofdstuk 1-14 van het boek sluiten aan op de EXIN-examenspecificaties voor het examen ITIL Foundation. De toevoeging van twee voorbeeldexamens maakt het boek uitstekend geschikt voor zelfstudie ter voorbereiding van dat examen. In dit boek ligt de nadruk niet alleen op de technische aspecten van het vakgebied van IT-beheer, maar krijgen ook de didactische aspecten veel aandacht.
Dit boek maakt deel uit van een reeks waarin de fundamenten van de hedendaagse informatica worden behandeld. De ICT-reeks kenmerkt zich door een heldere didactische opzet, met name gericht op studenten uit het hoger onderwijs. Daarnaast zijn alle boeken uit de reeks geschikt voor zelfstudie, doordat er veel gebruik wordt gemaakt van opgaven en voorbeeldexamens. In dezelfde reeks verschenen reeds de boeken Projectmanagement volgens Prince2 (tweede editie), Applicatiebeheer volgens ASL en Functioneel beheer volgens BiSL.
Via de website www.pearsoneducation.nl/janssen is aanvullend materiaal verkrijgbaar: uitwerkingen van de opgaven uit elk hoofdstuk, de uitwerkingen van de voorbeeldexamens en de PowerPoint-sheets van de afbeeldingen uit het boek.
Peter Janssen is als directeur van het IT-opleidingsinstituut CVA Informatica Opleidingen al meer dan twintig jaar werkzaam in de IT en heeft daardoor veel ervaring opgedaan met het ontwikkelen van lesmateriaal voor gecertificeerde IT-opleidingen als ITIL, Prince2 en I-Tracks.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1 Beheer van informatiesystemen
2 IT-servicemanagement volgens ITIL
3 Servicedesk
4 Configuration Management
5 Incident Management
6 Problem Management
7 Change Management
8 Release Management
9 Service Level Management
10 Financial Management for IT services
11 Availability Management
12 Capacity Management
13 IT Service Continuity Management
14 Security Management
15 Application Management
16 ICT Infrastructure Management
17 Applicatiebeheer volgens ASL
18 Functioneel beheer volgens BISL
19 Het Microsoft Office Framework
Bijlage 1 Begrippenlijst
Bijlage 2 Vertaallijst Engels-Nederlands
Bijlage 3 Vertaallijst Nederlands-Engels
Bijlage 4 Voorbeeldexamens
Literatuuropgave
Relevante websites
Lijst van adressen
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan