
Lees verder
Vindt u dat u sterk nieuws heeft, maar lukt het niet om hiermee de media te halen? Verbaast u zich over welk nieuws wel op de voorpagina van de krant staat? En vraagt u zich af waarom sommige bedrijven altijd aandacht lijken te krijgen van journalisten? Redacties worden elke dag overspoeld met duizenden nieuwtjes, waarvan verreweg het merendeel in de prullenbak belandt. Alleen het 'beste' nieuws haalt de krant of het journaal. In het nieuws laat u met journalistieke ogen naar uw innovaties kijken. U leert inzien op basis waarvan media hun keuzes maken en door doeltreffend nieuwsmanagement het bereik van uw nieuws vergroten.
Aan de hand van praktische modellen en vele voorbeelden kunt u de differentiatie en maatschappelijke relevantie van uw nieuws blootleggen, nieuws op de juiste wijze formuleren en op effectieve wijze overbrengen aan de media. Ook worden tips gegeven over hoe u nieuwscampagnes verzint die het nieuws een langere adem kunnen geven.
Marjolijn van Oordt, directeur van nieuwsadviesbureau Capita en oud-journaliste, schreef eerder Superbrands, Merkspectrum en De Nieuwsmanager.