Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Zakendoen over de grens

Succesfactoren voor internationale activiteiten

Gebonden Nederlands 2011
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

'Zakendoen over de grens' biedt een scala aan nieuwe inzichten over de te maken strategische keuzes in internationaal zakendoen. Internationalisering van bedrijfsactiviteiten is een niet te ontkennen mondiale trend. Door technologische ontwikkelingen en een toenemende kennis over andere landen zijn er weinig branches waar ondernemingen niet internationaal zakendoen, of dit nu gaat om inkoop, productie of verkoop.

Lees hoe bedrijven, met en zonder ervaring, het traject van zakendoen over de grens doorlopen. Wat zijn de belangrijkste beslissingen die genomen moeten worden? Met welke tegenslagen krijgen bedrijven te maken? En hoe starten ze ondanks die tegenslagen succesvol met nieuwe activiteiten? Dit boek geeft essentiële informatie, concrete praktijkvoorbeelden en heldere stappenplannen om aan deze en andere uitdagingen het hoofd te bieden.

Specificaties

ISBN13:9789043022606
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:27-9-2011

Expertrecensies (1)

Rob van Nes | 19 januari 2012
Met enige regelmaat verschijnen er boeken of publicaties rond het thema internationaal ondernemen, die met elkaar gemeen hebben dat ze vol staan met praktische tips hoe in den vreemde zaken te doen. 'Hoe spreek ik mijn Duitse zakenpartner aan?', 'Moet ik een relatiegeschenk van een Rus meteen uitpakken?Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Maud Oortwijn

Maud Oortwijn heeft als management consultant, academicus en ondernemer uitgebreid ervaring met internationaal zakendoen op diverse continenten. De belangrijkste bevindingen van haar werkzaamheden worden in dit boek op pragmatische wijze uiteengezet.

Andere boeken door Maud Oortwijn

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. Internationale zaken
1.1 Internationale activiteiten in cijfers
1.2 Kritische succesfactoren
1.3 Achtergrond van het boek

2. Strategie vormen
2.1 Landenselectie
2.2 Organisatievormkeuze
2.3 Partnerselectie

3. Lokale zakenpartner
3.1 Eén businessmodel
3.2 Samen werken
3.3 Traject van lange adem

4. Kwaliteitsstandaarden
4.1 Kwaliteit en landenselectie
4.2 Kwaliteit en entry mode keuze
4.3 Kwaliteit en partnerselectie
4.4 Kwaliteit van activiteiten

5. De kosten
5.1 Kosten en landenselectie
5.2 Kosten en toekomstige ontwikkelingen
5.3 Veranderen kan

Tot slot
'goedendag' vertaald
Informatiebronnen
Literatuurlijst
Deelname bedrijven
Over de auteur

Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakendoen over de grens