

Patrick De Pelsmacker is professor Marketing aan de Universiteit van Antwerpen. Hij is ook parttime professor Marketing aan de Universiteit van Gent en Decaan van de Universiteit Antwerpen Management School.
Meer over de auteursMarketingcommunicatie, 6e editie met MyLab
Paperback Nederlands 2019 9789043036368Samenvatting
'Marketingcommunicatie' geeft een volledig overzicht van de fundamenten, technieken en toepassingen van marketingcommunicatie in een Europese context.
In 'Marketingcommunicatie' komen alle elementen van het communicatieproces aan bod, van het stellen van communicatiedoelen, tot de inzet van communicatie-instrumenten zoals adverteren, public relations, sponsoring en direct-marketing, tot het berekenen van de campagne-effectiviteit. Het boek beschrijft hoe organisaties kunnen omgaan met aspecten als online branding, internet en cross-culturele marketingcommunicatie. Ook is er aandacht voor de nieuwe ontwikkelingen en best-practice-toepassingen op het gebied van online communicatie.
Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een uitgebreide case en bijbehorende vragen die de student aanmoedigen de theorie toe te passen.
'Marketingcommunicatie' is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs. Er is daarom veel aandacht besteed aan voorbeelden uit de (Europese) praktijk, cases, samenvattingen, vragen en aanbevolen literatuur. In deze 6e editie van 'Marketingcommunicatie' zijn de cases, bedrijfsbeschrijvingen, voorbeelden en referenties bijgewerkt en zoveel mogelijk grafisch weergegeven. Het boek is tevens geschikt voor marketingprofessionals.
In MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal:
- Interactieve eText
- Toetsvragen
- Begrippentrainer
- Figuren & tabellen
- Verdiepende theorie
- Cases
- Animaties
- Video’s
- Links
Specificaties
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Over Maggie Geuens
Over Joeri van den Bergh
Inhoudsopgave
2. Merkenbeleid
3. Hoe marketingcommunicatie werkt
4. Marketingcommunicatieplanning
5. Reclame
6. Online communicatie
7. Mediaplanning
8. Merkactivatie
9. Direct Marketing
10. Public Relations
11. Sponsoring
12. Meten van campagne-effectiviteit
13. Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Begrippenlijst
Noten
Namenindex
Trefwoordenindex
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan