Het F-woord
Handboek bij failissement
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789045313559Samenvatting
Zodra een bedrijf in de gevarenzone komt, zet de ondernemer alle zeilen bij om een faillissement te voorkomen. Totdat het niet meer gaat en het F-woord valt. Een surseance van betaling of faillissement lijkt onontkoombaar. Er wordt veel geregeld en georganiseerd maar de communicatie staat meestal niet op dat lijstje.
Dat is verbazingwekkend. Het was in de geschiedenis van het bedrijf en die van de ondernemer zelf nog nooit zo belangrijk om regie op de communicatie te nemen. Er staan bedrijfsbelangen en persoonlijke reputaties op het spel. Het imago ligt als nooit tevoren onder vuur. Met goede communicatie op het juiste moment valt er veel te redden. U voorkomt het faillissement er niet mee, maar u organiseert wel mogelijkheden voor een leven na faillissement.
In 'Het F-woord' beschrijft Marion van der Voort alle fases die het bedrijf doormaakt, van de eerste roddels tot het moment dat de curator binnen stapt en de deur in het slot valt. Daarbij geeft ze anekdotes, handleiding en checklists aan wat het bedrijf te wachten staat en hoe u de interne en externe communicatie kunt organiseren. Ondernemers vertellen wat hun is overkomen en hoe zij terugkijken op die turbulente periode rond het faillissement. Curatoren vertellen wat hun rol en taak is.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Roddel en achterklap
2. Communicatie bij dreiging
3. De ondergang wordt een reële optie
4. Waar begin je aan?
5. Het ABC van faillissementcommunicatie
6. Met je rug tegen de muur
7. Communicatie tijdens het uur u
8. Gewoon doorgaan
9. Logboek van een faillissement
Verklarende woordenlijst
Nawoord
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan