Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Free (Nederlandstalig)

Hoe het nieuwe gratis de markt radicaal verandert

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2009 9789046808269
Verkooppositie 999999933 dagen in de top 100
Niet meer leverbaar.

Samenvatting

'Anderson analyseert op grondige wijze hoe de dynamiek van Gratis het zakendoen zoals we het kennen, verandert.' - Martijn Aslander, lifehacking.nl

In zijn revolutionaire bestseller 'The Long Tail' toont Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met 'Free' schreef Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. 'Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.

De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat u nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander er door te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet.

Chris Anderson laat in 'Free' zien hoe u kunt concurreren met uw concurrenten wanneer zij weggeven wat u probeert te verkopen, en demonstreert hoe Gratis in het belang kan zijn van zowel consument als bedrijf. 'Free' is een boek waarin de lezer zich opnieuw kan laven aan Andersons vernieuwende ideeën en dat ons leert wat out of the box thinking daadwerkelijk inhoudt.

Specificaties

ISBN13:9789046808269
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:320
Druk:1
Verschijningsdatum:28-7-2009

Expertrecensies (3)

Max Kohnstamm | 14 mei 2013
Chris Anderson is een internetgoeroe, en bepaald niet zo maar eentje: hij behoort tot de absolute wereldtop. Die plek heeft hij veroverd met zijn eerste boek 'The Long Tail', een internationale bestseller. Daarnaast is hij ook nog eens de hoofdredacteur van het roemruchte blad Wired.Lees verder
Bas van Vlierden | 2 juli 2010
Gratis lijkt het nieuwe toverwoord van de 21e eeuw. Het snelstgroeiende bedrijf van de wereld, Google, biedt alleen maar gratis diensten aan, de grootste online encyclopedie (Wikipedia) is kosteloos te gebruiken en popband Radiohead had financieel gezien een van de meest succesvolle cd introducties door deze gratis online aan te bieden.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 7 september 2009
Ik ben opgevoed met de stelling; alles wat gratis is, heeft geen waarde. De auteur heeft het over het nieuwe gratis en hoe dat de markt radicaal zal veranderen. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Mede ook door de reputatie van Chris Anderson, hij is immers ook de auteur van het boek 'The long tail'.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
9 stemmen
3
5
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

nieuws
Gratis, maar niet goedkoop
Ben Kuiken 1 juli 2009 Eindelijk is hij er: de vertaling van het nieuwe boek van Chris Anderson. Nou bijna dan, op 21 juli ligt het op de schappen. En wellicht nog interessanter dan de inhoud is de vraag: zal het boek de titel eer aan doen en dus gratis te verkrijgen zijn?
nieuws
Nieuw! Gratis boeken
Ben Kuiken 5 december 2008 Chris Anderson, hoofdredacteur van Wired en auteur van het boek The Long Tail, legt momenteel de laatste hand aan zijn nieuwste boek: Free. Het zal, zo heeft hij aangekondigd, ook Gratis zijn. Maar hoe doet hij dat dan? En wat vindt zijn uitgever daarvan? Op verkenning naar de grenzen van het uitgeven.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Chris Anderson

Chris Anderson is hoofdredacteur van Wired, het grootste en meest toonaangevende nieuwemediablad met website van de Verenigde Staten. Eerder werkte hij in diverse redactiefuncties bij The Economist waar hij ook de eerste internetstrategie ontwikkelde en implementeerde.

Andere boeken door Chris Anderson

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Het ontstaan van Gratis

Wat is Gratis?
2. Gratis
Een korte les over een woord dat heel vaak verkeerd wordt begrepen
3. De geschiedenis van Gratis
Nul, lunch en de vijanden van het kapitalisme
4. De psychologie van Gratis
Het voelt goed. Te goed misschien?

Digitaal Gratis
5. Zo goedkoop dat het er niet toe doet
Les die het web leert: wanneer iets elk jaar in prijs halveert, is nul onvermijdelijk
6. 'Informatie wil gratis zijn'
De geschiedenis van een uitspraak die het digitale tijdperk heeft bepaald
7. Concurreren met Gratis
Microsoft had decennia nodig om te leren hoe het moest, Yahoo slechts een paar maanden
8. Demonetisering
Google en de geboorte van het economische model van de 21e eeuw
9. De modellen van de nieuwe media
Gratis media zijn niets nieuws. Wel nieuw is de uitbreiding van dat model naar al het andere online
10. Hoe Groot is de Gratis-Economie?
Er komt meer bij kijken dan dollars en centen alleen

De economie van Gratis en de wereld van Gratis
11. Econ 000
Hoe een eeuwenoude grap de wet van de digitale economie werd
12. Non-monetaire economieën
Als geld niet oppermachtig is, wat dan wel?
13. Verspilling is (soms) goed
De beste manier om gebruik te maken van overvloed: laat de controle los
14. Gratis-wereld
In China en Brazilië staat Gratis nog in de kinderschoenen. Wat kunnen we daarvan leren?
15. Fantasieën over overvloed
Gedachtenexperimenten in 'post-schaarste'-samenlevingen, van sciencefiction tot religie
16. 'Je krijgt waarvoor je betaalt'
en andere twijfels over Gratis

Slotopmerkingen - Gratis in tijden van crisis
Regels voor Gratis - De tien principes van overvloedsdenken
Freemium-tactieken
Vijftig bedrijfsmodellen op basis van Gratis
Dankwoord
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Free (Nederlandstalig)