Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

En nu laat ik mijn baard staan (herziene editie)

Creatief ondernemen & sprankelend inspireren

Gebonden Nederlands 2008 9789047000990
10
Voormalig top 10Totaal 13 dagen
Voormalig top 100Totaal 162 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek is uitgeroepen tot Managementboek van het jaar 2007.

Leen Zevenbergen is niet het type leider dat meteen met zijn vuist op tafel slaat. Maar in 'En nu laat ik mijn baard staan' geeft hij wel aan dat het anders moet.

Op veler verzoek heeft Zevenbergen in deze vernieuwde editie een extra deel opgenomen met antwoorden op de vragen: En wat nu? Hoe pak ik het aan in de praktijk, hoe begin ik, wat kan ik doen?
Zevenbergen geeft vele praktische tips en cases waar iedereen mee aan de slag kan. Doen!

Dit boek is uitgeroepen tot Managementboek van het jaar 2007. Dit boek is in woord en beeld zo verfrissend dat u tijdens het lezen en kijken denkt: zo leuk en spannend kan werken dus ook zijn! En met die ondernemingszin komen innovatieve ideeën en praktijken tot stand. De jury vond alles in overweging nemend 'En nu laat ik mijn baard' staan het Managementboek van het jaar 2007, want het boek:
- is heel persoonlijk geschreven;
- past bij de tijdsgeest;
- is mooi vormgegeven;
- is geen kaft-tot-kaft-boek maar u kunt op elke plek beginnen met lezen;
- is inspirerend en praktisch.

De subtitel had volgens de jury ook kunnen zijn: Tien tips voor de manager die plezier wil hebben, die wil spelen, dromen, innoveren, ontroeren, ondernemen, spetteren, genieten, sprankelen en inspireren.

Specificaties

ISBN13:9789047000990
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:223
Druk:5
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Expertrecensies (4)

En nu laat ik mijn baard staan (herziene editie)
Sonja de Bruin | 23 mei 2013
In 'En nu laat ik mijn baard staan' beschrijft Leen Zevenbergen dat de noodzaak is dat bedrijven, en dus de mensen die er werken, de ruimte krijgen om creatief te zijn, want volgens hem is creativiteit essentieel voor het voortbestaan van bedrijven. Daarnaast benadrukt hij dat, als je toch in werkende leven zo'n 40.000 uur doorbrengt op de zaak zit, je maar beter werk kunt doen dat je leuk vindt. Hij schrijft op een leuke en toegankelijk manier en met veel anekdotes. Hij is namelijk oprichter van een 15-tal bedrijven, waaronder Bolesian en Escador.
Lees verder
En nu laat ik mijn baard staan (herziene editie)
José Otte | 18 februari 2011
In juni 2008 verscheen de vijfde en herziene druk van 'En nu laat ik mijn baard staan'. Hierin heeft Leen Zevenberg naast zijn verhaal over Creatief Ondernemen & Sprankelend Inspireren (COSI) ook de stappen toegevoegd die ondernemers kunnen gebruiken in het toepassen van COSI binnen hun eigen organisatie.
Lees verder
Over de schouder meekijken met Leen Zevenbergen
Hans van der Klis | 17 augustus 2009
De nieuwe Leen Zevenbergen komt eraan. Op 31 augustus verschijnt ’t Is groen! (en groener wordt het niet), de opvolger van het Managementboek van het jaar van 2007, En nu laat ik mijn baard staan! Het is wederom een boek waarmee hij mensen wil inspireren. ‘Het lijkt soms wel alsof mensen het prettiger vinden om hun droom te koesteren dan hem werkelijkheid te laten worden’, zegt hij. ‘Ik wil die mensen in beweging brengen.’
Lees verder
En nu laat ik mijn baard staan (herziene editie)
Eric van Arendonk | 3 oktober 2006
Het boek 'Nu laat ik mijn baard staan' van Leen Zevenbergen vormt een oproep om nu eens dát te doen wat je eigenlijk altijd al had wíllen doen. Alles onderverdeeld in vier hoofdstukken: Creatief, Ondernemen, Sprankelen, en Inspireren. Al bladerend door het boek herken je deze begrippen direct. Het telt tal van gekleurde bladzijden, foto's en uitvergrote teksten. Dit maakt het boek heel vrolijk, speels, inspirerend en creatief. Precies zoals de ondertitel al aangeeft: 'Creatief ondernemen & sprankelend inspireren'.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
102 stemmen
32
38
18
7
7

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Een CASE voor ondernemers
Rob Hartgers 28 januari 2009 Vraag: wat is de overeenkomst tussen Facebook, Google, Sun Microsystems, Cisco en Gillette? Antwoord: het zijn miljoenenbedrijven die hun oorsprong hebben op een universitaire campus. Dat willen we in Nederland ook wel.

Over Leen Zevenbergen

Leen Zevenbergen was oorspronkelijk accountant, maar werd met de oprichting van Bolesian ondernemer. Hij leidde verschillende bedrijven en was president van RCC (Roccade) en directievoorzitter van Origin. In 2000 richtte hij Escador op, dat zich ontwikkelde van internetpowerhouse tot groeiontwikkelaar. Voor Raden van Bestuur van grote ondernemingen is hij met zijn team een denktank, klankbord, coach en initiator geworden.

Andere boeken door Leen Zevenbergen

Inhoudsopgave

Creatief
- Gestaalde kaders

Leuk zeg, creativiteit
Kom je spelen?
Zullen we eens een keer niets doen?
Het fijne van flow
Chaos en orde
Nachtmerries al recept voor betere nachtrust
De mythe van innovatie

Ondernemen
- Durven en doorzetten

Ondernemen is pas eng
De lol van ondernemen
Waar is de markt?
Klanten, die zijn er ook nog
Doe mij maar wat 'new business'
Managers en ondernemers

Sprakelen
- Business Dialogues

Plezier op het werk
Geluk en gelukkige organisaties
Grote organisaties kunnen ook sprankelen
Survival of the Happiest
The House of Fun
Genieten, moeilijk hoor!
Sprankelen en ontroeren
Een leuk dineetje meneer

Inspireren
- Four professionals had a dream

Inspirerende organisaties
Wat moet je zonder dromen
Wie heeft er visie?
Leiderschap of lijderschap
De bewuste onderneming
Echte mensen
Synchroniteit blijft verbazen
Doen we nog wat voor de wereld?

En wat nu?

Leve de anarchie
Het is tenslotte je eigen zaak
Sprankelen in een handomdraai
We gaan op reis

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        En nu laat ik mijn baard staan (herziene editie)