Lees verder
Keith McFarland is oprichter van McFarland Strategy Partners en adviseert honderden bedrijven, waaronder enkele wereldberoemde, zoals Microsoft, Motorola en Morgan Stanley.
Meer over Keith McFarlandDoorbraak
Hoe alledaagse bedrijven in toppresteerders veranderen
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789047001102Samenvatting
De meest gewiekste en vasthoudende bedrijven breken door tot de top. In 'Doorbraak' onthult auteur Keith McFarland dat deze bedrijven strategieën en vaardigheden beheersen die voor iedereen in iedere bedrijfstak binnen handbereik zijn.
Aangemoedigd door businesslegende Peter Drucker en Good to Great-auteur Jim Collins heeft McFarland in vijf jaar tijd 's werelds grootste database van bedrijfsprestaties aangelegd. Hij heeft meer dan zevenduizend bedrijven geanalyseerd en vijftienhonderd directeuren op vier continenten ondervraagd. Zijn doel was simpel: de geheimen van een doorbraak ontdekken.
Met talloze actiepunten en adviezen van toppresteerders is 'Doorbraak' een van de meest provocerende, inspirerende en instruerende boeken die er bestaan. Als u bij het selecte gezelschap van toppresteerders wilt horen, schuif de mythes dan terzijde:
- De oorspronkelijke oprichters van een bedrijf staan een doorbraak heus niet in de weg, mits ze de kroon maar op hun bedrijf zetten en niet op zichzelf;
- Risico's nemen is niet roekeloos. Sterker nog: u bent alleen van succes verzekerd als u de inzet van het spel steeds verhoogt;
- De business-Bermudadriehoek bestaat echt: bedrijven die op het punt van hun doorbraak staan worden erdoor opgeslorpt. Drie methodes bieden bescherming tegen dit gevaar;
- Ook al bent u nog zo goed, u kunt het niet alleen. Omring u met externe, ondersteunende netwerken, alsof u uw bedrijf in de steigers zet, en zet 'inviseurs' in;
- Mensen die de interne gang van zaken ter discussie stellen.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Keith McFarland
Inhoudsopgave
2. Maak een dynamosprong
3. Zet de kroon op het bedrijf
4. Verhoog de inzet
5. Werk aan een sterk bedrijfskarakter
6. Omzeil de business-Bermudadriehoek
7. Zet het bedrijf in de steigers
8. Zet inviseurs in
9. Leer van tegenslag
10. Werk aan je doorbraakvaardigheden
Nawoord
Onderzoeksnotities
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan