Lees verder
Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursChaotics (Nederlandstalig)
Management en marketing in turbulente tijden
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002437Samenvatting
Volgens Kotler en Caslione zijn er nieuwe tijden aangebroken, waarin intense turbulentie in de wereldeconomie zich steeds vaker zal voordoen. Het bedrijfsleven moet zich voorbereiden en inspelen op deze turbulentie en chaos. Sterker nog, het moet een nieuwe mindset creëren om te kunnen overleven en winstgevend te blijven terwijl de omgeving voortdurend en soms heftig verandert.
'Chaotics' biedt revolutionair nieuwe marketing- en managementinstrumenten om bedrijven te helpen in deze nieuwe tijden overeind te blijven. Deze instrumenten stellen bedrijven in staat onder meer de omgevingsfactoren te analyseren, scenario's voor te bereiden, toekomstige kansen en bedreigingen te voorspellen, grote risico's te vermijden maar toch nieuwe producten te ontwikkelen, flexibiliteit in de balans in te bouwen en een verantwoorde prijsstelling te ontwikkelen.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Philip Kotler
Over John Caslione
Inhoudsopgave
Dankbetuiging
Inleiding
1. De wereld is een nieuwe economische fase ingegaan
2. Verkeerde reacties van directies op turbulentie beginnen nu gevaarlijk te worden
3. Het chaosmanagementmodel
4. Managementsystemen ontwerpen die tegen een stootje kunnen
5. Marketingsystemen ontwerpen die tegen een stootje kunnen
6. Succesvol zijn in een tijdperk van turbulentie
Noten
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan