Jacqueline de Jong is redacteur, tekstschrijver en journalist. Samen met Annic van Wonderen, ceo van I Love Fashion News.
Meer over Jacqueline de JongDe kleine Carnegie
Zijn boek over vriendschap en invloed samengevat
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789047013495Samenvatting
'How to Win Friends' and 'Influence People' (Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt) van Dale Carnegie verscheen in 1936, maar wordt nog altijd gezien als een essentieel handboek voor iedereen die op zoek is naar meer succes en invloed binnen relaties. Volgens Carnegie draait het erom dat je anderen belangstellend tegemoet treedt en je in hen verplaatst; op die manier win je hun sympathie.
Daarvoor geeft hij adviezen als: toon respect voor andermans ideeën, laat de ander het meest aan het woord en wees oprecht geïnteresseerd.
Door de jaren heen heeft Carnegie miljoenen mensen geïnspireerd met zijn inzichten in de menselijke psyche en zijn praktische tips voor effectieve relaties en het beïnvloeden van gedrag. Van zijn boek zijn wereldwijd meer dan 15 miljoen exemplaren verkocht; Time Magazine riep het uit tot een van de 25 belangrijkste businessboeken aller tijden.
'De kleine Carnegie' laat je in kort bestek kennismaken met Dale Carnegie en de essentie van zijn klassieke boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jacqueline de Jong
Inhoudsopgave
Inleiding 11
1 Hoe je prettiger met mensen omgaat 17
2 Hoe je ervoor zorgt dat iedereen je mag 27
3 Hoe je anderen van jouw ideeën overtuigt 43
4 Leiderschap: hoe je verandering in gang zet zonder weerstand of wrevel 69
Alle principes op een rijtje 85
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan