Professioneel presenteren
Handleiding bij het voorbereiden en verzorgen van informatieve en overtuigende presentaties
Paperback Nederlands 2003 1e druk 9789052614021Samenvatting
'Professioneel presenteren' is een praktische en zeer toegankelijke handleiding bij het houden van professionele presentaties. Tips en concrete aandachtspunten vormen de basis voor vaardigheden waarmee u direct resultaat kunt bereiken. Zo bouwt u moeilijkheden om tot nieuwe mogelijkheden. 'Professioneel presenteren' leert u hoe u:
- vanuit uw persoonlijke kracht een overtuigende presentatie neerzet
- presentaties en bijeenkomsten efficiënt en gestructureerd voorbereidt
- informatie structureert, afgestemd op doel en publiek
- de passende presentatievorm kiest
- creatief en effectief presentaties uitvoert
- audiovisuele hulpmiddelen succesvol hanteert
- interactie met uw publiek doelgericht inzet.
De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktische training in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal als naslagwerk.
De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Plattel en Partners te Baarn.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Bepaal de context
3. Bepaal de vorm en de inhoud
4. Werk uw presentatie uit
5. Tref de laatste voorbereidingen
6. Presenteer
Bijlagen
1. Vaste ordeningsprincipes
2. Voorbeeld van een spreekschema
Literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan