Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 67% korting
, ,

Klant in zicht

Marketing voor not-for-profit organisaties

Gebonden Nederlands 2008 9789052616087
Verkooppositie 6782
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
29,95
9,95
VOORDEEL - 67% korting

Samenvatting

De omgeving van not-for-profitorganisaties is de afgelopen jaren in rap tempo veranderd. Onder invloed van privatisering, deregulering en veranderende wet- en regelgeving zien organisaties die zonder winstoogmerk ondernemen zich in toenemende mate genoodzaakt nieuwe geldbronnen te vinden en klantgerichter te werk gaan. Steeds vaker is er sprake van onderlinge concurrentie.

Om succesvol te zijn, is het tegenwoordig cruciaal om klanten en markten te kennen. Het zorgvuldig plannen, meten en bijsturen van het marketingproces is daarom belangrijker dan ooit. Maar hoe houdt u grip op de zaak in een wereld die snel verandert en waar niet alleen klanten maar ook stakeholders steeds kritischer worden?

'Klant in zicht' is een duidelijke en handzame leidraad voor managers in organisaties zonder winstoogmerk en helpt hen stapsgewijs invulling te geven aan de marketingstrategie en het marketingbeleid. De volgende thema's komen daarbij aan bod:
- visie en missie;
- strategische marketingplanning;
- marketinganalyses;
- positionering;
- merken bouwen.

De auteurs bieden handvatten om de marketingactiviteiten aan te sturen en de effectiviteit ervan te meten en verbeteren. Praktische inzichten en modellen worden rijk geïllustreerd met voorbeelden uit de non-profitsector.

Marleen Bekkers, Rob Beltman en Kris Brees zijn partners bij ICSB Marketing en Strategie, een Rotterdams adviesbureau voor marketing- en strategievraagstukken. De auteurs hebben jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren.
www.klantinzicht.info

Specificaties

ISBN13:9789052616087
Trefwoorden:marketing, non-profit
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:200
Uitgever:BIM Media BV
Druk:1
Verschijningsdatum:8-4-2008
Hoofdrubriek:Non-profit

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

podcast
Marleen Bekkers over marketingstrategie
Pierre Pieterse 6 juni 2008 Wat is de grootste marketingblunder geweest in Nederland het afgelopen jaar en hoe had dit beter gekund? Marleen Bekkers, co-auteur van de audioreeks De Marketingbox en de boeken Klant in zicht en Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen, vertelt het. Ook vertelt ze wat het grootste marketingsucces was waarbij de vraag blijft knagen of dit nou wel zo’n groot succes was. Op de vraag van Boekcover hoe ver de macht van marketing reikt, zegt ze: ‘Marketing is niet zaligmakend, maar kan een bijkomend positief effect hebben.’
podcast
Rob Beltman over marketing bij non-profitorganisaties
Pierre Pieterse 1 mei 2008 Non-profitorganisaties krijgen steeds meer te maken met marketing en klanten, maar zij hebben hier weinig ervaring mee. Aldus Rob Beltman, auteur van Klant in zicht. Hierdoor wordt er veel gedacht en gewerkt vanuit de organisatie in plaats van vanuit de klant. Hoe uit zich dit en hoe kan de non-profit sector meer denken vanuit de klant? Hoe zit het dan met de beloning voor klantvriendelijk gedrag? En kan de klant leidend zijn? Beltman vertelt het aan Boekcover.nl.
achtergrond
Wanneer de Dienstbare agent zijn Waakzaamheid verliest
Steven de Jong 21 april 2008 Op woensdag 9 april 21.45 verscheen ik, aangever die opgaf te zijn S. de Jong, geboren te Apeldoorn, ten burele van District Feijenoord-Ridderster om aangifte te doen van verloren reisbescheiden, categorie Identiteitspapieren. 'Waakzaam en Dienstbaar', zo werd ik verwelkomd, de slogan van het korps Rotterdam-Rijnmond.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Marleen Bekkers

Marleen Bekkers is werkzaam bij ICSB Marketing en Strategie. Zij heeft jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren. Ze houdt vooral van sectoren of plantengroepen die van nature niet aan marketing denken, zoals de not for profit of R&D-ers of andere professionals. Marleen Bekkers werkte ook mee aan 'De Marketingbox').

Andere boeken door Marleen Bekkers

Over Rob Beltman

Rob Beltman is al meer dan vijftien jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker. Hij heeft inmiddels honderden organisaties begeleid bij marketingvraagstukken. Rob is medeoprichter van H3ROES, een coöperatie van professionals uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederland klantgerichter te maken.

Andere boeken door Rob Beltman

Over Kris Brees

Kris Brees ondersteunt als senior adviseur organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie. Enkele van de meer bekende organisaties waar Kris in recent mee werkte zijn ANWB, Overtoom, Cito, Roteb en De Lage Landen. Ook is hij één van de drijvende krachten achter het innovation leadersnetwork YellowCats. Kris is partner bij ICSB Marketing en Strategie en deed eerder 15 jaar praktijkervaring op als marketeer bij diverse FMCG bedrijven, onder meer als marketingmanager bij Unilever.

Andere boeken door Kris Brees

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Waarom marketing voor not-for-profitorganisaties?
2. Toenemende behoefte aan marketing
3. Visie en missie kernachtig opstellen
4. Strategische marketingplanning
5. Zicht op de buitenwereld: externe analyses
6. De eigen organisatie in kaart: interne analyses
7. Marktgerichte strategie
8. Marktgerichte keuzes maken
9. Positionering en merken bouwen
10. Communicatie
11. Het marketingbeleid verwezenlijken
12. Het marketingresultaat meten

Literatuur
Register

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klant in zicht