Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Communicatieve vaardigheden

Mondeling en schriftelijk presenteren, vraaggesprekken voeren, vergaderingen leiden

Ingenaaid Nederlands 2003 9789057121418
Voormalig top 100Totaal 61 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De vierdelige serie 'Leiderschap en management' is gericht op de vaardigheden die cruciaal zijn om effectief en succesvol te zijn als manager. De serie bevat talloze voorbeelden, diagnostische tests en oefeningen die het aanleren en toepassen van de vaardigheden vergemakkelijken. Elk van de vier delen biedt interactief gereedschap dat sterk leunt op zowel praktijkervaringen als wetenschappelijke inzichten, tezamen vormen ze een complete cursus managementvaardigheden.

Alle delen bevatten dezelfde algemene inleiding, appendices met de antwoorden op de tests, een verklarende woordenlijst van managementtermen en een uitgebreid register. Elk hoofdstuk is volgens een vijf-stappenleermodel ingedeeld in paragrafen aan de hand waarvan men de betreffende vaardigheid kan (1) inventariseren, (2) aanleren, (3) analyseren, (4) oefenen en (5) toepassen.

Deel 4: Communicatieve vaardigheden
- Mondeling en schriftelijk presenteren
- Vraaggesprekken voeren
- Vergaderingen leiden

Naast de negen kernvaardigheden die in de eerste 3 delen aan de orde komen, biedt het laatste deel in de serie drie extra communicatievaardigheden die vooral relevant zijn voor mensen met weinig managementervaring of vaardigheidstraining.

Andere 3 delen
Deel 1: Persoonlijke vaardigheden
- Zelfinzicht ontwikkelen
- Stress managen
- Creatief problemen oplossen

Deel 2: Interpersoonlijke vaardigheden
- Coaching, counseling en ondersteunende communicatie
- Macht en invloed verwerven
- Anderen motiveren
- Conflictmanagement

Deel 3: Groepsvaardigheden
- Empowerment en delegeren
- Effectieve teams vormen

Specificaties

ISBN13:9789057121418
Trefwoorden:communiceren
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:206
Druk:0

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Kim Cameron

Kim S. Cameron is verbonden aan de Marriott School of Management van Brigham Young University. Hij adviseert multinationale ondernemingen, overheids- en onderwijsinstellingen op het gebied van veranderingsmanagement en organisatieculturen.

Andere boeken door Kim Cameron

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Mondeling en schriftelijk presenteren
2. Vraaggesprekken voeren
3. Vergadertechnieken leiden

Appendices

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatieve vaardigheden