Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 66% korting

Baas boven baas (m/v)

Scoren met excellente interne communicatie

Paperback Nederlands 2008 9789058710895
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
28,95
9,95
VOORDEEL - 66% korting

Samenvatting

Het financiële consultancybureau Watson Wyatt doet jaarlijks onderzoek naar de interne communicatie van bedrijven. En elk jaar weer levert dat dezelfde conclusie op: organisaties die hun interne communicatie goed voor elkaar hebben, presteren beter, zowel in aandeelhouderswaarde, in winstgevendheid als in medewerkertevredenheid.

Als bedrijf kunt u zich dus onderscheiden en concurrentievoordeel behalen door goede interne communicatie. Maar hoe doet u dat? Hoe ontwikkelt u die 'communicatiesensitiviteit' bij de top, de managers en de medewerkers van uw bedrijf of organisatie? Want ook al kennen de meeste organisaties het cruciale belang van goede interne communicatie, toch is de interne communicatiestrategie van de ene onderneming veel succesvoller dan die van de andere. Wat is daarvoor de verklaring en wat voor lessen zijn daaruit te trekken? Waarin schuilt het kennelijk weerbarstige karakter van communicatie binnen organisaties?

'Baas boven baas (m/v)' schept licht in de duisternis. Auteur en communicatiedeskundige Pim Elfferich heeft bovengenoemde vragen namelijk voorgelegd aan een brede en eminente groep ervaringsdeskundigen, topmanagers, middelmanagers en communicatiespecialisten van een groot aantal bedrijven waaronder CSU, Tempo-Team, Zwitserleven en de Openbare Bibliotheek Amsterdam. Bovendien heeft hij een HR-professional en twee 'ras'communicatieprofessionals gevraagd hun licht over het onderwerp interne communicatie te laten schijnen: Nini Feringa (Yacht), Marja Ruigrok (Ruigrok | NetPanel) en Chris Roelen (Lionfish Organisatiecommunicatie).

Deze grondige en professionele aanpak maakt van 'Baas boven baas (m/v)' een uniek document, een boek dat gewoon niet mag ontbreken in de kast van de manager die zijn bedrijf serieus neemt.

Specificaties

ISBN13:9789058710895
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:220
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Pim Elfferich

Pim Elfferich is een communicatieman pur sang, met een voorliefde voor interne communicatie. Want dat beweegt direct tussen mensen. Hij begon zijn loopbaan als politie- en rechtbankverslaggever bij Het Parool, was vervolgens zeven jaar redactiechef bij de AVRO-televisie. Binnen krantenconcern Perscombinatie en het latere PCM Uitgevers vervulde hij uiteenlopende functies op het gebied van marketingcommunicatie en projectmanagement, waaronder hoofd Interne communicatie van PCM Dagbladen en hoofd Concerncommunicatie van PCM Uitgevers. Daarnaast adviseerde hij uiteenlopende organisaties bij het ontwikkelen en/of uitvoeren van hun interne communicatiebeleid. Momenteel is hij als zelfstandig adviseur onder andere verbonden aan de Raad van Advies voor Communicatie van het Opleidingsinstituut Schouten & Nelissen.

Andere boeken door Pim Elfferich

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1

Introductie
Thema 1: De rol van het topmanagement
smaakmakers van visie en strategie
Thema 2: De cruciale rol van het middenkader
meertalige duizendpoten
Thema 3: Werelden van verschil tussen top- en middenmanagement
over vergezichten en kleinschalig managen
Thema 4: De invloed van het communicatieklimaat
zó zijn onze manieren
Thema 5: Het belang van duidelijkheid over de koers van de organisatie
als je de doelen niet kent, is het lastig scoren
Thema 6: Duidelijkheid vanuit het perspectief van het topmanagement
artist impressions en kengetallen
Thema 7: Duidelijkheid vanuit het perspectief van middelmanagers
detailtekeningen en acties
Thema 8: De koers overbrengen van strategie naar actie, bruggen slaan
van het idee naar de uitvoering
Thema 9: De communicatiebagage van managers
kennis, inzicht en vaardigheden
Thema 10: Professionele ondersteuning van het lijnmanagement
bericht aan communicatieprofessionals

Deel 2

Case 1: Tempo-Team zo werkt het
Case 2: Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA)
werken aan een eigentijdse 'verblijfs- en beleefbibliotheek'
Case 3: CSU daar blijf je bij
Case 4: Zwitserleven dé pensioenverzekeraar van Nederland

Deel 3
Visie 1: De ziel van je organisatie moet ieder moment herkenbaar zijn
Visie 2: Stilte is het mooiste dat ik iedere manager gun
Visie 3: Een open brief aan managers

Deel 4
Communicatie-ABC
Managementinformatie op internet
Literatuur
Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Baas boven baas (m/v)