Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)

Het Senseo-effect

Stap voor stap naar een succesvolle samenwerking of alliantie

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789058714312
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Heineken en Krups ontwikkelden samen de Beertender, Philips en Douwe Egberts brachten de succesvolle Senseo op de markt, Nike en Apple bedachten de iPod als personal trainer. Steeds meer bedrijven werken samen, omdat groei en innovatieve producten veel gemakkelijker in partnerships tot stand komen. En dat is echt niet alleen weggelegd voor multinationals, ook allianties op kleine schaal werpen hun vruchten af.

Dit praktische boek volgt de chronologische gang van zaken bij het aangaan van partnerships. Welke analyses moet u eerst zelf doen en met welk proces krijgt u te maken? Wat is het businessmodel en hoe zorgt u ervoor dat een partnership meer oplevert dan in uw eentje doorgaan? Welke juridische vorm kiest u: een contractvorm of een joint venture? Met veel voorbeelden, verhelderende figuren en cases uit de praktijk.

Specificaties

ISBN13:9789058714312
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:132
Druk:1
Verschijningsdatum:13-10-2008

Expertrecensies (2)

recensie
Het Senseo-effect
Max Kohnstamm | 16 mei 2013
De BeerTender van Heineken en Krups, de Sony Ericsson-mobieltjes, de espresso-apparaten van diverse fabrikanten met de Nespresso-cupjes van Nestlé, Airbus Industries: het zijn fraaie voorbeelden van succesvolle allianties. De voordelen van allianties zijn groot. De risico's worden beperkt en de gezamenlijke competenties leiden tot een sterkere concurrentiepositie en betere bedrijfseconomische resultaten.
Lees verder
recensie
Het Senseo-effect
Mariska Fennema | 16 december 2008
Steeds meer bedrijven overwegen een samenwerking met een andere organisatie. En binnen kleine tot middelgrote bedrijven is specifieke kennis over samenwerking vaak niet direct voorhanden. Welke voordelen kan een samenwerking bieden, wat komt er precies bij kijken, wat moet er wanneer juridisch geregeld worden en hoe geeft men een samenwerking het beste vorm? Op een aantal van die vragen geeft Alfred Griffioen met 'Het Senseo-effect' concrete antwoorden. Waar dit niet mogelijk is, reikt hij denkrichtingen of modellen aan waardoor u zelf tot antwoorden kunt komen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
11 stemmen
5
5
0
0
1

Interviews en artikelen (1)

interview
Alfred Griffioen: ‘Een partnership is ideaal om snel te kunnen innoveren’
Hans van der Klis 4 november 2008 De Senseo – het woord koffiezetapparaat hoeft er niet bij – is een van de grote succesverhalen van de bruingoedsector van de laatste jaren. Het koffiezetapparaat komt voort uit een samenwerkingsverband tussen Philips en Douwe Egberts. Alfred Griffioen, als adviseur gespecialiseerd in partnerships tussen bedrijven, heeft in zijn boek Het Senseo-effect de voorwaarden beschreven waaraan dergelijke samenwerkingsverbanden moeten voldoen.

Over Alfred Griffioen

Alfred Griffioen heeft zijn visie op concurrentievermogen opgebouwd als marketeer, business development manager en strategieconsultant. Momenteel is hij partner bij Alliance experts, dat gespecialiseerd is in het bemiddelen en adviseren van bedrijven op het gebied van allianties en strategische samenwerking. Hiervoor schreef hij eerder 'Het Senseo-effect', een praktische gids voor het aangaan van partnerships.

Andere boeken door Alfred Griffioen

Inhoudsopgave

1. Inleiding tot partnering
2. Aangaan van een partnership
3. Businessmodellen
4. Contractuele basis
5. Balans tussen de partners
6. Netwerken van allianties

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Senseo-effect