Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Business Model Shifts

6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten

Gebonden Nederlands 2020 9789024434855
Nog niet verschenen, verwacht op 04‑11‑2020
39,90

Samenvatting

'Business model shifts' zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift!

Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van 'gemak'. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een wereldwijd platform om leveranciers en klanten te verbinden.

Dit soort veranderingen zijn verschuivingen (shifts) in het businessmodel die ervoor zorgen dat een bedrijf relevant blijft. 'Business Model Shifts' is een inspirerende verzameling van meer dan 100 toonaangevende businessmodellen. Ze geven belangrijke inzichten over waardecreatie en relevantie.

De cases zijn opgedeeld in zes shifts:
- de shift van product naar services;
- de shift van aandeelhouders naar stakeholders
- de shift van analoog naar digitaal;
- de shift van pijplijn naar platform;
- de shift lineair naar exponentieel;
- de shift lineair naar circulair.

Elk van de verschuivingen wordt op een visuele manier gepresenteerd en onthult de essentie van waardecreatie. Dit boek vol leerzame voorbeelden zet je aan tot strategisch denken en handelen en moedigt je aan om je eigen shift te maken.

Specificaties

ISBN13:9789024434855
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:304
Druk:1
Verschijningsdatum:4-11-2020

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Patrick van der Pijl

Patrick van der Pijl is CEO van Business Models Inc., een internationaal adviesbureau voor strategie en businessmodel innovatie. Business Models Inc. helpt organisaties met het ontwikkelen van een nieuwe strategie door het analyseren en innoveren van hun business model. Hij is de producer van de bestseller 'Business Model Generation', die geschreven is door Alex Osterwalder. Patrick verzorgt workshops en trainingen over dit onderwerp voor o.a. Fujitsu (Japan), Mars (Thailand), KPN, Intel (Ierland), Schott AG (Duitsland), UnicreditBank (Oostenrijk) en FAGOR (Spanje). Eerder was Patrick partner bij innovatiebureau ULURU en consultant voor Andersen, Deloitte en PwC.

Andere boeken door Patrick van der Pijl

Over Justin Lokitz

Justin Lokitz is een ervaren strategieontwerper en MD van Business Models San Francisco. Hij zet zijn ervaring in in een grote verscheidenheid van sectoren om bedrijven te helpen innovatieve, houdbare business-modellen en toekomst-strategieën te ontwerpen.

Andere boeken door Justin Lokitz

Over Roland Wijnen

Roland Wijnen is strategy designers bij Business Models Inc.

Andere boeken door Roland Wijnen

Over Maarten van Lieshout

Maarten van Lieshout is partner bij Thirty-X. Hij heeft bij een Nederlandse ideeën-fabriek in een vroeg stadium visueel denken toegepast en maakt zijn ideeën graag tastbaar. Hij brengt altijd nieuwe perspectieven en stimuleert anderen om mee te doen.

Andere boeken door Maarten van Lieshout

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Business Model Shifts