Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
, ,

Citymarketing voorbij de hype

Ontwikkelingen, analyse en strategie

Paperback Nederlands 2011 9789059316775
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden.

Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te beschouwen.

Wat is de opgave van citymarketing en wie zijn er zoal bij betrokken? Welke instrumenten staan de citymarketeer ter beschikking en hoe kunnen ze worden ingezet? Hoe bepaal je de identiteit van de stad en welke rol speelt de gebouwde omgeving daarbij? Wat kunnen we leren van praktijkvoorbeelden van citymarketing?

Dit soort vragen en nog meer antwoorden vindt de lezer in 'Citymarketing voorbij de hype'. In het boek geven zeventien deskundigen uit de wetenschap en de advieswereld in kort bestek hun visie op citymarketing. Die bundeling van analyses levert tal van interessante inzichten, methoden en lessen voor de beleidspraktijk op. Het boek geeft de stand van zaken in de citymarketing weer en is daarmee verplichte kost voor iedereen die in het vakgebied zit of er zich in wil verdiepen.

Specificaties

ISBN13:9789059316775
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:130
Druk:1
Verschijningsdatum:4-11-2016
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Gert-Jan Hospers

Als beroepsgeograaf in Twente en Nijmegen is hoogleraar Gert-Jan Hospers (1974) gefascineerd door plekken, of het gaat om regio's, steden of dorpen. Hij benadert ze op ooghoogte en probeert te achterhalen wat een plek nu zo bijzonder maakt. Over die P-factor spreekt en schrijft hij veel. Tot in de verste uithoek houdt hij lezingen, workshops én walkshops. Eerder verschenen van zijn hand onder meer 'Het Ruhrgebied voor romantici' (2010), 'Er gaat niets boven citymarketing' (2011), 'Geografie en gevoel: wat plekken met ons doen' (2013) en 'Zee+land: de kracht van kustregio's' (2014). Zijn vrije tijd brengt Gert-Jan graag fietsend, wandelend en filosoferend door, bij voorkeur in Oost-Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden.

Andere boeken door Gert-Jan Hospers

Inhoudsopgave

1. Inleiding: citymarketing voorbij de hype
2. Citymarketing: spanningen en uitdagingen in de stedenstrijd
3. Stads-DNA als uitgangspunt voor citymarketing
4. Gebiedsmarketing 2.0: van promotie naar ontwikkeling
5. De instrumenten van place branding: hoe worden ze ingezet?
6. Stedelijke iconen: citymarketing en de gebouwde omgeving
7. Oost west, thuis best: citymarketing en verhuisgedrag
8. Citymarketing integraal benaderd: de casus Eindhoven
9. Van koude naar warme citymarketing: de casus Tilburg
10. Do's en don'ts van regiomarketing in de praktijk

Over de auteurs

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Citymarketing voorbij de hype