Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Innoveren kan beter

Welke factoren zijn bepalend?

Ingenaaid Nederlands 2009 9789059723146
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Bij innoveren gaat veel mis. Het zoeken naar een aanpak om innoveren te verbeteren is daarom van groot belang. Innovatie is immers de motor van de vooruitgang, in welke sector ook. Door het belangrijkste gemeenschappelijke kenmerk van innovaties centraal te stellen - nieuw gedrag - komt de auteur een aantal factoren voor meer succesvol innoveren op het spoor.

In 'Innoveren kan beter' wordt een baanbrekende benadering gepresenteerd die het mogelijk maakt een optimale context voor innoveren te scheppen. Een denk- en handelingsmodel dat niet alleen bijdraagt aan meer innovatief resultaat in de praktijk, maar dat tevens richting geeft aan verdere studie en onderzoek. Beleidsmakers kunnen het model gebruiken om betere condities voor innoveren te creëren. Het boek is bestemd voor iedereen die zich met innoveren of met een andere vorm van veranderen bezighoudt. In het bedrijfsleven, bij de overheid en in non-profitorganisaties zoals het onderwijs, op welke positie ook.

Specificaties

ISBN13:9789059723146
Trefwoorden:innovatie
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:146
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

De 8 factoren bij innoveren
Ronald Buitenhuis | 11 augustus 2009
Bij innoveren gaat het vaak mis. Maar wat zijn dan wel de bepalende factoren voor succesvol innoveren? Het boodschappenlijstje dat Klaas Koops in zijn boek Innoveren kan beter heeft opgeschreven, ziet er als volgt uit: urgentie, leiderschap, aard, praxiscultuur, integraliteit, prototypen, consolidatie, succes.Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
3 stemmen
1
1
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Klaas Koops over innoveren
Ronald Buitenhuis 10 september 2009 ‘Ideeën zijn niet zo moeilijk te bedenken, de kunst is om ze te realiseren.’ Klaas Koops ging op zoek naar de kern van innoveren en reduceerde dit proces tot acht factoren. Al deze factoren beschrijft hij in Innoveren kan beter. M&L vroeg Koops de factoren urgentie en leiderschap toe te lichten. ‘In feite kun je innoveren terug brengen tot één factor: gefocust blijven op wat je wilt bereiken.’
Alle interviews en artikelen (1)

Over Klaas Koops

Organisatiepsycholoog Klaas Koops (1949) heeft meer dan dertig jaar ervaring met innovaties en innoveren, het meest recent als collegevoorzitter van het ROC Friesland College. Over zijn ervaringen schreef hij zowel populair-wetenschappelijke als literaire publicaties. Van zijn hand zijn ondermeer 'Een pilootschool' (2001), 'Het Feithhuis' (2005), 'Stromend zand' (2006) en 'Duurzaam veranderen van (beroeps)onderwijs' (2007).

Andere boeken door Klaas Koops

Inhoudsopgave

Vooraf
Aanleiding
Aanpak
Verantwoording

Innoveren
Innovatief gedrag
Complete innovaties
Innovatief resultaat
Krachtige leeromgeving

Bepalende factoren
Urgentie
Leiderschap
Aard
Praxiscultuur
Integraliteit
Prototypen
Consolidatie
Succes

Model
Speerpunten
Toepassing
Samen leren

Epiloog
Conclusie
Innovatiemoe
Competentie
Tot slot

Studies

Woord van dank

Geraadpleegde literatuur

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Innoveren kan beter