Digitaal leren
Slimme keuzes maken: de juiste digitale leermiddelen voor jouw klas
Paperback NL 2023 1e druk 9789072201133Samenvatting
Digitale tools hebben lesgeven en leren interactiever dan ooit gemaakt. Lesgevers, trainers en docenten gebruiken vandaag kennisclips, blended leren, flipped classrooms, educatieve games, LMS-systemen, apps en nog veel meer. Daarbij stuiten ze op heel wat moeilijkheden, vragen en twijfels, zoals:
- Verbeteren die digitale leermiddelen de kwaliteit van mijn trainingsaanpak, een hoorcollege of een les met kleuters?
- Hoe kies ik de juiste tool om mijn doel te bereiken?
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn lessen motiverend blijven?
- En hoe behoud ik als lesgever de controle?
Samen met collega's uit allerlei verschillende onderwijs- en trainingssettings ontrafelt professor Onderwijskunde Martin Valcke hoe je sterke digitale lessen en leermomenten kan creëren. Aan de hand van kritische overwegingen helpt Digitaal leren je om stil te staan bij jouw leersituatie en jouw doelen. Je krijgt een lijst met concrete digitale hulpmiddelen die je meteen kunt inzetten, niet alleen bij het zoeken van bronnen en bij het lesgeven, maar ook bij de evaluatie en ondersteuning van jouw leerlingen, studenten of cursisten. Zo leer je in te schatten wat werkt voor jou, voor jouw studiepubliek en hun specifieke leercontext.
Professor Martin Valcke (Universiteit Gent) bundelt in Digitaal leren zijn kennis over digitaal leren met de medewerking en input van onderwijsprofessionals verbonden aan de Universiteit Gent en Hogeschool VIVES. Ze zijn docenten, onderwijsondersteuners, docentencoaches, en postdoctoraal onderzoekers expertise in digitale leermiddelen en de integratie van educatieve technologie en blended leren in het onderwijs.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan