
Lees verder
Gerard van Vliet schreef in 1997 'Digitale Diarree' waarin hij aangaf wat Internet, de 1e digitale golf, zou kunnen betekenen voor bedrijven.
Meer over Gerard van VlietNa de stormachtige opkomst van het Internet de laatste jaren, zien veel ondernemingen zich gesteld voor de vraag hoe zij commercieel gebruik kunnen maken van dit nieuwe medium. In 'E-commerce, geld verdienen met Internet' zet Gerard van Vliet de mogelijkheden en onmogelijkheden, ontwikkelingen en trends op het gebied van elektronisch zakendoen via Internet op een rij. Het uitgangspunt daarbij is het bedrijf en de mensen die het moeten doen. Van Vliet legt uit hoe traditionele verkoopmethoden kunnen worden aangevuld met behulp van Electronic commerce via Internet. Het handboek is bedoeld voor de ondernemer die moet beoordelen of het gebruik van Internet commercieel lonend kan zijn en kan dienen als een handleiding die stap voor stap de weg naar succes wijst. Waarom met E-commerce starten, wat is het doel, hoe wordt in de eigen organisatie draagvlak gecreëerd, is de klant er aan toe, hoe wordt de klant benaderd en op welke technische factoren moet worden gelet. Als rode draad wordt het ontstaan van '@-shop' (verkoop van artikelen met het @ teken) als voorbeeld genomen zodat de betekenis van een E-commerce toepassing gaat leven. De uitgave bevat tevens een uitneembaar schema op A2 formaat waarop stap voor stap wordt uitgelegd welke valkuilen vermeden moeten worden en welke leiden tot succes.