Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen
VOORDEEL - 90% korting

Jos Burgers over zeven stappen naar klantgerichtheid (Management Topics)

In zeven stappen naar klantgerichtheid

Luisterboek Nederlands 2008 9789077387955
Verkooppositie 999999959 dagen in de top 100
Dit artikel is niet leverbaar.
VOORDEEL - 90% korting

Samenvatting

Klanten zijn de bron van het bestaan van elke organisatie. Het is daarom niet meer dan normaal dat organisaties klantvriendelijk zijn. Inderdaad, niet meer dan normaal, dus niet genoeg. Wie er zeker van wil zijn dat zijn inkomstenbron niet opdroogt, moet klantgericht zijn. En klantgerichtheid is heel iets anders dan klantvriendelijkheid.

Bij klantgerichtheid draait het erom de klant niet te geven wat hij vraagt maar wat hij nodig heeft. Dat zijn meestal twee zeer verschillende dingen. Een kapper bijvoorbeeld 'doet' helemaal niet in knippen, maar in zelfvertrouwen. Dat knippen doet hij er gewoon bij. Het is natuurlijk wel belangrijk dat zijn medewerkers dat ook weten.

In deze aflevering van Management Topics kunt u horen wat klantgerichtheid is en vooral ook niet is, waarom u klantgericht zou willen werken en hoe u uw organisatie klantgericht maakt. Jos Burgers ontwierp hiervoor zeven stappen die uitgebreid aan bod komen. De tekst wordt geflankeerd door drie columns die door Jos Burgers zelf zijn ingesproken.

De audio en tekst zijn ook als download leverbaar.
Deze management topic is onderdeel van de Serie Management Topics en verschijnt 10 keer per jaar.

Specificaties

ISBN13:9789077387955
Taal:Nederlands
Bindwijze:luisterboek
Aantal pagina's:60
Druk:1
Verschijningsdatum:17-3-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Jos Burgers over klantgerichtheid en vertrouwen
Pierre Pieterse 21 mei 2008 Klantgerichtheid is duizend kleine dingen, zo zegt Jos Burgers. Daarnaast spelen promotie en beloftes een prominente rol bij klantgerichtheid? Maar de kern van klantgerichtheid is toch wel vertrouwen. Vertrouwen in de mensen die de klant te woord staan. Boekcover.nl vroeg Burgers ook waar zijn passie voor klantgerichtheid vandaan komt. Klantgericht zijn verrijkt, luidt zijn korte antwoord!
interview
Jos Burgers: ‘Klantgerichtheid zou kernwaarde nummer 1 moeten zijn’
Hans van der Klis 8 april 2008 In zeven stappen naar klantgerichtheid, een aflevering uit de audioreeks Management Topics, breekt marketingadviseur Jos Burgers een lans voor meer aandacht voor klantgerichtheid. ‘Het lijkt een eenvoudig uitgangspunt, maar dat is het niet’, zegt hij. ‘Ik heb er jaren over gedaan voordat ik de vertaalslag had gemaakt van theorie naar praktijk en ik het op een eenvoudige manier kon uitleggen.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Jos Burgers

Jos Burgers RM (1951) is marketingman in hart en nieren. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met ongeveer tweehonderd presentaties per jaar is Jos Burgers een veelgevraagd spreker. Zijn boeken vormen daarvoor de basis. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders kijken naar hun werk. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden.

Andere boeken door Jos Burgers

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Boren en gaten
3. Waar doet u in?
4. Klantgerichtheid meten
5. Misverstanden rond klantgerichtheid
6. Lastpakken
7. Waarom klantgericht werken?
8. In zeven stappen naar een klantgerichte organisatie
9. Klantgerichtheid in vogelvlucht
10. De gelukkige klant
11. Afsluiting

Speelduur ± 77 minuten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Jos Burgers over zeven stappen naar klantgerichtheid (Management Topics)