![recensie](https://i.mgtbk.nl/recensent/855-140x140.jpg)
Lees verder
Jan Willem van den Brink en Maarten van Os vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten.
Meer over de auteursOpdrachtnemer zijn vraagt om leidingnemen. Want hoe houdt u klanten tevreden? Hoe zorgt u dat ze u trouw blijven? Dat ze niet in de verleiding komen om te kijken of een andere organisatie hetzelfde werk goedkoper en (in hun ogen tenminste) net zo goed kan doen?
Het tevreden houden van klanten is belangrijker dan ooit. Want het houden van klanten is vele malen makkelijker dan het vinden van nieuwe klanten.
Daarvoor is meer nodig dan gewoon goed uw werk doen. De opdrachtgever aan het denken zetten en zo beter samenwerken, levert de organisatie en alle betrokkenen veel meer op. Voor inhoudelijk deskundige professionals is een belangrijke vraag hoe zij in die samenwerking het beste resultaat kunnen bereiken.
'Leidingnemen' biedt praktische handvatten voor professionals die met meer resultaat, plezier en vertrouwen willen samenwerken met hun opdrachtgevers en managers. Het boek geeft antwoord op vragen als:
- Hoe gaat u om met de minder goede ideeën van uw opdrachtgever?
- Wat doet u als anderen uw advies niet willen horen?
- Wat doet u als het minder goed gaat met de samenwerking?
- Hoe zorgt u dat de relatie doorloopt als de opdracht is afgerond?
Kortom: hoe komt u in de positie van vertrouwde adviseur?