De hearthunter
Gids voor waardengedreven leiderschap
Paperback Nederlands 2004 2e druk 9789080926318Samenvatting
Van managers en werknemers wordt een totale inzet gevraagd: van hoofd, hart en handen. Waardengedreven leiderschap is van doorslaggevende betekenis voor het duurzaam realiseren van betrokkenheid in organisaties. Een waardegedreven leider is zich bewust van zijn persoonlijke missie, waarden en overtuigingen en weet deze met de missie van zijn organisatie te verbinden. In plaats vanuit zijn eigen belang, verdeel en heers en controle werkt hij vanuit dienstbaarheid, verantwoordelijkheid en partnerschap. Hij geeft richting door middel van een duidelijke visie en kernwaarden en biedt ondersteuning aan degenen die deze visie en kernwaarden mede invullen en realiseren. Een waardengedreven leider wordt door anderen in zijn omgeving als inspirerend, duidelijk en integer ervaren, zelfs wanneer men het inhoudelijk niet met hem eens is. Het doel van 'De hearthunter - Gids voor waardengedreven leiderschap' is managers en hun organisaties te ondersteunen bij het ontwikkelen van waardengedreven leiderschap. Het boek geeft in twaalf basisprincipes een beeld van waarde(n)vol ondernemen en organiseren. Het boek sluit aan bij fenomenen die we als lezer gemakkelijk herkennen en het is daarin opmerkelijk 'Alledaags'.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
1. De basisprincipes van waardengedreven leiderschap
2. Werken aan je overtuigingen
3. Werken aan je waarden
4. Werken vanuit je diepste intenties
5. Je rol als deel in een groter geheel
6. Waardensystemen
7. Het veranderingspotentieel in de werkomgeving
8. Op weg naar een waardengedreven organisatie
9. Naar een balans tussen persoonlijke en organisatiemissie
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan