

Danny de Graaf was jarenlang sponsoringmanager bij de KLM en heeft naar schatting zo'n 12.
Meer over Danny de GraafSponsoring: hoe en waarom
Leer vliegensvlug sponsors werven
Gebonden Nederlands 2014 1e druk 9789081755832Samenvatting
Het werven van sponsors is een lastige klus en vereist enige kennis van zaken. Toch zijn veel sportverenigingen, culturele organisaties en goede doelen geheel of gedeeltelijk afhankelijk van sponsoring. Zonder kennis van zaken worden tientallen brieven verzonden en evenveel afwijzingen volgen. Teleurgesteld na de zoveelste afwijzing stopt men vervolgens met de zoektocht naar sponsors.
'Sponsoring: hoe en waarom' is een praktische handleiding bij het werven van sponsors. Op een toegankelijke manier maakt de schrijver u deelgenoot van zijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van sponsoring. Bovendien geeft hij u een uniek inzicht in de gedachtegang van een sponsor.
Op een praktische manier komen alle aspecten aan de orde die nodig zijn om een goede sponsoringaanvraag in te dienen. Van het voorbereiden en beschrijven van uw organisatie en het bieden van tegenprestaties tot het opstellen van een goede brief. Ook is er aandacht voor het voeren van gesprekken met sponsors, het maken van afspraken, het opstellen van een sponsorcontract en het onderhouden van een sponsorrelatie.
Wanneer u als kleine of middelgrote organisatie vliegensvlug sponsors wilt leren werven is 'Sponsoring: hoe en waarom' een onmisbare en praktische handleiding.
Trefwoorden
sponsoring sponsorwerving fondsenwerving culturele organisaties sportverenigingen goede doelen tegenprestaties sponsorcontract marketing non-profit communicatie sponsorrelatie organisatiekunde financieel management sponsorbrief ondernemerschap sponsorstrategie gesprekstechnieken bedrijfsmotieven presentatietechnieken relatiemanagement onderhandelen
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Waarom sponsoren bedrijven?
2. Sponsorwerving versus fondsenwerving
3. Kom ik in aanmerking voor sponsoring?
4. Hoe u sponsorwerving niet moet aanpakken
5. Uw organisatie voorbereiden
6. Uw organisatie beschrijven
7. Wat kan ik vragen en aan wie
8. Tegenprestaties
9. Opstellen van de begeleidende brief
10. Sponsoring voor goede doelen
11. Sponsoring voor culturele organisaties
12. Op gesprek
13. Afspraken maken
14. Het sponsorcontract
15. Een sponsorrelatie onderhouden
Ter informatie
Tip
Let op
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan