Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken IT-management / ICT De IT Kersensensatie
De IT Kersensensatie
De IT Kersensensatie
Mark Butterhoff Mark is een management consultant, interim / program manager / CISO, docent, spreker en auteur met ruime ervaring in Information Security, IT Audit, IT Management en Governance. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Mark Butterhoff, Barry Derksen, Aart van der Vlist

De IT Kersensensatie

Waarom IT die naar kersen smaakt het vertrouwen in IT verhoogt

Paperback Nederlands 2016 9789081786621
16 beoordelingen
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
29,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Waarom IT die naar kersen smaakt het vertrouwen in IT verhoogt

Balkenende moest in 2002 bezuinigen, 'Eerst het zuur, dan het zoet'. Voor IT-organisaties wordt het tijd voor de zoete fase. Want IT komt bij de meeste bedrijven niet verder dan een zeventje.

Al in 1973 werd gepubliceerd over de beperkte samenwerking tussen bedrijfsvoering en IT. Dit is drie jaar nadat Akerlof het citroenen probleem in de automarkt bekend maakte, "de zure smaak van de 2e hands auto markt". Ofwel dat je je eigenlijk altijd bekocht voelt en de verhouding tussen investering en opbrengst nooit lijkt te kloppen.

Het vertrouwen tussen de Business en IT is nog steeds te beperkt en de loyaliteit van de business is laag. Als de business de kans krijgt ontsnappen ze met shadow-IT, bijvoorbeeld met cloud-oplossingen. En dat ondanks de vele inspanningen die de afgelopen decennia zijn gedaan om de kloof tussen business en IT te dichten.

Dus is het tijd op zoek te gaan naar nieuwe methoden en nieuwe invalshoeken. Dit boek gaat in op wat nodig is om van een IT-citroenen-ervaring een zoete kersensensatie te maken. Wat doen bedrijven al Bol.com en Coolblue waarvan IT kan leren? Op naar het kersensensatie-model voor IT!

Geniet van de zoete smaak van dit boek!

Specificaties

ISBN13:9789081786621
Trefwoorden:informatietechnologie, IT-organisaties
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:56
Uitgever:Business & IT Trends Institute
Druk:1
Verschijningsdatum:4-1-2017
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Lezersrecensies

4.8 van de 5
16 stemmen
14
1
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Mark Butterhoff

Mark is een management consultant, interim / program manager / CISO, docent, spreker en auteur met ruime ervaring in Information Security, IT Audit, IT Management en Governance. Hij was ondermeer werkzaam bij KPMG en is tegenwoordig mede-oprichter van i-INC.

Andere boeken door Mark Butterhoff

Bekijk alle boeken

Over Barry Derksen

Dr. Barry Derksen MMC CGEIT CISA is associated professor Novi University Applied Sciences, and VU Amsterdam, post graduate IT audit, Compliancy & Advisory. He is head Architectuur / Proces management / Business Analists / Business Intelligence en Security at Stedin and trendwatcher / researcher bij het benchmark en assessment bedrijf Business & IT Trends Instiute (www.bitti.nl).

Andere boeken door Barry Derksen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Kick off: Omdat het kan

2. IT is een Citroenmarkt
2.1 Het citroenprobleem van IT

3. De beperkte waarde van IT
3.1 Wat is waarde?
3.2 Waarde creatie
3.3 IT meet citroenen

4. Al Capone of Seneca
4.1 Hoe groeien van citroen- naar kersen IT organisatie
4.2 De lagen
4.3 De fasen
4.4 Eerste deel IT Kersen Model

5. Bij kersen hoort sensatie
5.1 Belevenissen binnen het kersenmodel
5.2 Het creëren van de kersensensatie
5.3 Voorbeelden van Belevenissen in IT
5.4 Samenwerking in citroenen en kersensmaak
5.5 Het IT kersensensatiemodel
5.6 Continue innovatie van belevenissen

6. De lekkerste IT is die met kersensensatie!

7. En dan word je CIO van een IT-citroenen afdeling
7.1 Het toneel op
7.2 Slim meesurfen op de exponentiële curve van Moore
7.3 Ruthless execution

Over de auteurs

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The Strategic Management of Information Systems
    John Ward
    The Strategic Management of Information Systems
    € 73,76
  • Pedagogisch kader voor professionele netwerken onderwijs en kinderopvang
    Anke van Keulen
    Pedagogisch kader voor professionele netwerken onderwijs en kinderopvang
    € 21,00
  • Het hulpverlenend gesprek
    Jan Verhulst
    Het hulpverlenend gesprek
    € 36,50
  • Pathologie
    Mark Zelman
    Pathologie
    € 86,95
  • Op weg naar... De complete professional
    Roel Grit
    Op weg naar... De complete professional
    € 38,95
  • Integrale bedrijfsanalyse
    H.A. Schilstra
    Integrale bedrijfsanalyse
    € 46,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De IT Kersensensatie

        De IT Kersensensatie
        Mark Butterhoff , Barry Derksen , Aart van der Vlist
        /