Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Valueframing

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789082165487
Voormalig top 100Totaal 119 dagen
Verkooppositie 587Hoogste positie: 57
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Genomineerd voor managementboek van het jaar 2013!

Vergeet alles wat je geleerd en gelezen hebt over communicatie. Alles wat uitgaat van een doel , een boodschap of een imago, dat zo effectief mogelijk moet worden overgebracht. Vertrouw op je natuurlijke gaven en het besef dat werkelijke communicatie begint met inlevingsvermogen.

Iedereen kent wel het wonder van een echt intens persoonlijk gesprek, doordat het klikt, door de echte aandacht voor elkaar en door wederzijds respect. Eigenlijk 'synchroniseer' je elkaars frames en de boodschap lijkt dan vaak bijna spontaan te ontstaan. ValueFraming © decodeert de flow van zo'n goed gesprek en stelt je in staat om, met de juiste voorbereiding, dat wonder altijd en overal te creëren. Niet alleen één op één, maar juist ook met en voor groepen.

Inleven is de ene keer makkelijker dan de andere. Daarvoor biedt ValueFraming © een speciaal handvat onder het motto: 'If you don't understand people, you don't understand communication'. Ieder mens is uniek, maar op gebied van communicatie blijkt die diversiteit uiteindelijk opgebouwd uit een aantal natuurlijke basis-perspectieven. Die worden uitgedrukt in kleuren en helpen om inzicht te krijgen in de waarden en emoties van de luisteraar én van de spreker zelf, binnen de context van een gebeurtenis of maatschappelijke ontwikkeling. Dit waardenmodel vormt de 'value'-kant van ValueFraming.

Met de unieke combinatie van die twee benaderingen vormt ValueFraming © een tweezijdig communicatiemodel, dat steeds vaker wordt ingezet bij crisiscommunicatie. Het is echter vooral ook een pleidooi en handvat voor leiderschap dat niet gericht is op het verkopen van een boodschap, maar op het creëren van verbinding, het betekenis geven aan maatschappelijke ontwikkelingen en het leiden van werkelijke transformaties. Een weg die leiders als Nelson Mandela en Barack Obama ons al gewezen hebben.

Specificaties

ISBN13:9789082165487
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:15-1-2018
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Valueframing: de missing link in het ZBMO-model
Bert Peene | 12 maart 2012
‘Vergeet alles wat je geleerd en gelezen hebt over communicatie,’ schrijft Floor de Ruiter in het voorwoord van zijn boek ValueFraming. ‘Alles wat uitgaat van een doel, een boodschap of een imago, dat zo effectief mogelijk moet worden overgebracht. Vertrouw op je natuurlijke gaven en het besef dat werkelijke communicatie begint met inlevingsvermogen.’ Waarvan acte!
Lees verder
recensie
ValueFraming
Tanja Beugelsdijk | 1 februari 2012
'ValueFraming' van Floor de Ruiter leest als een zeer onderhoudend college. De auteur schuwt niet zijn persoonlijke ervaringen in te zetten om u als lezer te raken. Daarin slaagt hij met vlag en wimpel. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
4 stemmen
3
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Floor de Ruiter: ‘Effectieve communicatie begint met inlevingsvermogen’
Bert Peene 3 mei 2012 Mensenkennis is een must voor iedere vorm van communicatie. Niet alleen voor een goed persoonlijk gesprek, maar ook voor professionele communicatie. Dat eerste wisten we al lang, dat tweede blijkbaar niet. Waarom wordt falende communicatie anders zo vaak genoemd als oorzaak van mislukte fusies, cultuurtrajecten en andere vormen van organisatieverandering? Het inspireerde Floor de Ruiter tot het schrijven van een boek waarin hij een ‘tweezijdig communicatiemodel’ presenteert dat gericht is op ‘het creëren van verbinding’: ValueFraming.

Over Floor de Ruiter

Floor de Ruiter is oprichter van Flying Elephants, een adviesbureau gespecialiseerd in verandermanagement. Daarnaast is hij als lector Bottom-up Transformation & Communication verbonden aan de SDO-Hogeschool. Eerder verschenen van zijn hand ValueFraming (2011), het studieboek Congruente overheidscommunicatie (2012) en het Engelstalige Driven by Dialogue (2018).

Andere boeken door Floor de Ruiter

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Valueframing