Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Verzekering en Consument

Vereniging voor Verzekeringswetenschap Preadvies 2005

Paperback Nederlands 2007 9789086920112
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Het onderwerp voor de jaarvergadering 2005 van de Vereniging voor Verzekeringswetenschap, was 'Verzekering en Consument'.

Deze uitgave bevat de volgende preadviezen:
- het begrip 'consument' in het verzekeringsrecht van Mr. N. Vloemans;
- transparantie in het verzekeringsrecht; een verkenning van Prof. Mr. J.G.J. Rinkes;
- geschillenbeslechting in het consumentenverzekeringsrecht van Mr.drs. M.L. Hendrikse.

Het verslag van de plenaire discussie is van de hand van Mr. N. van Tiggele – van der Velde.

Specificaties

ISBN13:9789086920112
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:117
Druk:0
Verschijningsdatum:20-7-2011
Hoofdrubriek:Juridisch

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jac Rinkes

Prof.mr. J.G.J. Rinkes is hoogleraar privaatrecht aan de Open Universiteit Nederland, bijzonder hoogleraar Europees consumentenrecht aan de Maastricht University, raadsheer-plaatsvervanger in het Gerechtshof te Arnhem en verbonden aan ACIS (UvA).

Andere boeken door Jac Rinkes

Over Marc Hendrikse

Mr.drs. M.L. Hendrikse is directeur van het UvA Amsterdam Centre for Insurance Studies (ACIS), opleidingsdirecteur van de Master Verzekeringskunde van de UvA Amsterdam Business School, universitair hoofddocent privaatrecht aan de Universiteit van Amsterdam, universitair hoofddocent privaatrecht aan de Open Universiteit Nederland, universitair hoofddocent verzekeringsrecht aan de Universiteit Utrecht en rechter-plaatsvervanger in de Rechtbank Utrecht.

Andere boeken door Marc Hendrikse

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Het begrip 'consument' in het verzekeringsrecht
2. Transparantie in het verzekeringsrecht; een verkenning
3. Geschillenbeslechting in het consumentenverzekeringsrecht
4. Verslag van de discussie naar aanleiding van de preadviezen.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verzekering en Consument