
Gijs van Wulfen is wereldwijd een autoriteit op het gebied van design thinking en innovatie. Thinkers360 benoemt hem als de Nummer 1 Influencer op het gebied van Design Thinking ter wereld in 2024.
In zijn nieuwste baanbrekende boek 'Doorbreek Innovatiebarriëres' geeft Gijs iedereen die durft te innoveren de kracht en tools om management buy-in te vergroten met vijftien bewezen strategiën.
Meer over Gijs van WulfenDoorbreek innovatiebarrières
Vijftien strategieen om management buy-in voor innovatie te vergroten
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789089657817Samenvatting
Innovators, zoals jij, stuiten op talloze barrières. Keer op keer klinkt uit de mond van je superieuren, collega’s en partners een ontmoedigend 'NEE!', gevolgd door duizend waaroms. Je grootste uitdaging is om managementsteun voor innovatie te krijgen en – als je eenmaal op weg bent – het commitment te behouden bij het ontwikkelen van nieuwe initiatieven.
In dit baanbrekende boek geeft Gijs van Wulfen, bekend van zijn veelgeprezen Managementboek van het jaar Het Innovatiedoolhof, iedereen die durft te innoveren kracht. Of je nu visionair, pionier, consultant, corporate innovator of startend ondernemer bent, dit boek geeft je de tools om de belangrijkste barrières voor innovatie te slechten. Je leert hoe je de buy-in van managers en investeerders wint en hoe je jouw visie en dromen verwezenlijkt.
In dit boek vind je vijftien bewezen strategieën waarmee je die demotiverende nee's kunt omzetten in klinkende ja's. Elke strategie wordt nauwkeurig toegelicht en gaat vergezeld van een verzameling inspirerende citaten, die je op precies het juiste moment kunt inzetten in je innovatiepitches.
Bovendien duik je in de innovatieverhalen van zes innovators van over de hele wereld, die voor dezelfde uitdagingen stonden als jij. Je ontdekt waar zij zich door lieten inspireren om hun management te overtuigen.
Door deze vijftien strategieën onder de knie te krijgen plavei je jouw pad als impactvolle vernieuwer. Het is tijd om die belemmerende barrières uit de weg te ruimen. Laat dit boek je gids zijn op jouw innovatiereis.
Trefwoorden
innovatie innovatiebarrières management buy-in innovatiestrategie verandermanagement organisatiecultuur corporate innovation risicoaversie wijnoveren innovatiecultuur experimenteren innovatie-ambassadeurs strategisch management innovatieteam klantgerichtheid innovatiesucces management agenda innovatiemethodes innovatiepartners innovatie pitch innovatie businesscase klantcommitment timing innovatie superinnovator innovatie roi bureaucratie kortetermijnfocus silodenken angst voor falen weerstand tegen verandering sociale innovatie organisatorische innovatie diversiteit en inclusie duurzaamheid esg bedrijfscontinuïteit disruptie creativiteit incrementele vs. radicale innovatie design thinking voort-innovatiemethode
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Gijs van Wulfen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan